Akta osobowe

Filtruj po typie dokumentu:

Nowość

Jak prowadzić i przechowywać akta osobowe po zmianie przepisów

Jak prowadzić i przechowywać akta osobowe

Pomimo tego, że zmiany dotyczące prowadzenia i przechowywania akt osobowych obowiązują od 1 stycznia 2019 r. wiele osób prowadzących sprawy kadrowo-płacowe w firmie ma ciągle problemy. W tekście przypominamy, jak prowadzić akta osobowe po zmianie przepisów, jak je przechowywać, a także jak powinna wyglądać ewidencja czasu pracy i gdzie obecnie przechowywać wnioski urlopowe.

Czytaj więcej »

Podsumowanie zmian kadrowo-płacowych w 2019

zmiany 2019

Od 1 stycznia 2019 r. weszło w życie wiele zmian w prawie pracy, ubezpieczeń społecznych oraz w prawie podatkowym. Mamy zestawienie najważniejszych zmian. Specjalnie zebraliśmy je w tabeli.

Czytaj więcej »

Dokumentacja ZUS – zmiany od 2019 r., e-akta i obowiązki pracodawcy

Dokumentacja ZUS – zmiany od 2019 r., e-akta i obowiązki pracodawcy

Z dniem 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie przepisy dotyczące nowych zasad prowadzenia akt pracowniczych na potrzeby ZUS. Regulacje pozwolą skrócić obowiązkowy czas ich przechowywania z 50 do 10 lat dzięki elektronizacji. Płatnicy chcący prowadzić dokumentację za pośrednictwem tzw. e-akt będą zobowiązani przekazywać co miesiąc do ZUS nowy zakres danych, dochowując przy tym przewidzianych prawem wymogów, zwłaszcza w zakresie ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej »

Poznaj nowe przepisy w sprawie prowadzenia akt osobowych po 31 grudnia 2018 r.

akta osobowe

Od 1 stycznia 2019 r. dotychczasowe rozporządzenie z 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika zastąpi nowe z 2018 r. - w sprawie dokumentacji pracowniczej. Co się zmieni?

Czytaj więcej »

Porada video

Prowadzenie akt osobowych po 1 stycznia 2019 roku

akta osobowe

Od 1 stycznia 2019 r. będą zmiany w zakresie prowadzenia akt osobowych. Oglądając warsztat dowiesz się jakie nowe obowiązki spoczywać będą na pracodawcy, a także czy rozporządzenie unijne w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) wpłynęło na obowiązki związane z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej.

Czytaj więcej »