rozwiązanie umowy o pracę

Wysłanie do pracownika pocztą pisma o rozwiązaniu umowy o pracę – od 1 lipca 2023 r. zmiana przepisów

Pytanie: Jeden z naszych pracowników od połowy kwietnia przestał przychodzić do pracy. Na początku maja pracodawca podjął próbę rozwiązania umowy za porozumieniem stron, ale pracownik nie pojawił się w zakładzie pracy. Nie ma z nim żadnego kontaktu. Dnia 8 maja 2023 r. pracodawca wysłał listem poleconym za potwierdzeniem odbioru rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z art. 52 – porzucenie pracy. List został zwrócony, gdyż pracownik zmienił miejsce zamieszkania. Wypowiedzenie zostało ponownie wysłane na nowy adres. Przesyłka była dwukrotnie awizowana, ale pracownik nie odebrał listu. Czy w związku z obowiązującym art. 98 ustawy covidowej, która mówi, że przesyłkę uznaje się za dostarczoną jedynie w sytuacji odebrania jej przez pracownika, brak tzw. fikcji doręczenia, pracodawca może rozwiązać umowę dopiero po 14 dniach od zniesienia stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego? Czy należy po tych 14 dniach ponownie wysłać list i dopiero po drugim awizo rozwiązać umowę, czy można rozwiązać ją na 15 dzień?