Regulamin pracy to wewnętrzny akt prawny, który ustala organizację i porządek w procesie pracy, związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Z tekstu dowiesz się, kto ma obowiązek ustalić regulamin pracy, kiedy nie wprowadza się regulaminu pracy, a także jakie postanowienia powinien zawierać regulamin pracy. W tekście znajdziesz również przykładowe zapisy.
Pytanie: Jestem członkiem zarządu oraz główną księgową. Jestem zatrudniona na podstawie umowy o pracę jako główna księgowa i zostałam powołana dodatkowo na członka zarządu. Jako członek zarządu firmy od 4 lat mam nienormowany czas pracy. W firmie jestem od 9 do 11 godzin dziennie. W chwili obecnej właściciel nakazał nam (zarządowi), że mamy przychodzić na 7 godz. do pracy. Natomiast w przypadku spraw prywatnych mamy brać 1/2 dnia urlopu. Pracownicy mają prawo do przepustek, które później odpracowują. Czy my jako zarząd mamy jakieś prawa? Czy można wyznaczyć zarządowi sztywną godzinę, a równocześnie wymagać pełnej dyspozycyjności przez 11 czy 12 godzin dziennie? Czy Kodeks pracy daje nam jakieś prawa? Zarząd ma mniejsze prawa niż pracownik, a pracuje dłużej i ponosi odpowiedzialność. Proszę o podanie podstawy prawnej, która by chroniła również zarząd.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip