Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Oglądaj szkolenia:
Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe kosztów bierne - praktyczne przykłady księgowań cz. 1
Tworzenie rezerw w praktyce – kluczowe zasady dla księgowych
Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe kosztów bierne - praktyczne przykłady księgowań cz. 2
Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe kosztów bierne - praktyczne przykłady księgowań cz. 3
Polecamy też:
Czy naprawa zwiększa wartość początkową pojazdu?
Naprawa firmowego auta za granicą VAT – sprawdź, jak rozliczyć VAT i koszty podatkowe
Nadwyżka niewykorzystanej rezerwy w bilansie po likwidacji spółki
Spóźniona wypłata wynagrodzeń lub składek ZUS może mieć poważne konsekwencje podatkowe. Dowiedz się, kiedy i w jaki sposób można uwzględnić te wydatki w kosztach uzyskania przychodów. Wyjaśniamy, jakie przepisy regulują tę kwestię. Podpowiadamy ponadto, jak uniknąć problemów z ich rozliczeniem. Przeczytaj, aby właściwie zarządzać finansami rozliczanej firmy i zabezpieczyć się przed nieprzyjemnymi niespodziankami.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Zmieniona interpretacja szefa KAS zmienia zasady dotyczące wydatków na zakup i utrzymanie psa w działalności gospodarczej. Czy takie koszty można uwzględnić w kosztach podatkowych? Sprawdź, jakie kryteria muszą być spełnione i jak odpowiednio przygotować dokumentację, aby uniknąć problemów podczas kontroli. Dowiedz się, na co warto zwrócić uwagę przy rozliczeniach.
Czy wydatki na zakup i utrzymanie psa można zaliczyć do kosztów podatkowych
Spółka prowadzi działalność związaną z oprogramowaniem. Planuje rozpocząć świadczenie nowej usługi edukacyjnej, polegającej na mentoringu w zakresie programowania. W związku z tym, spółka będzie ponosiła koszty sprzedaży usługi i koszty reklamy usługi w celu jej sprzedaży.
W celach marketingowo-reklamowych planuje wykorzystywać zakupionego psa, który będzie wykorzystywany w social mediach. Spółka poniosła wydatki na zakup psa i ponosi wydatki na jego utrzymanie, m.in.: karma, zakup akcesoriów (smycz, miska), opieka weterynaryjna itd. Właścicielem psa jest spółka.
W ocenie spółki wydatki na zakup i utrzymanie psa m.in. karma, zakup akcesoriów (smycz, miska), opieka weterynaryjna itd. stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Jak spółka argumentowała możliwość zaliczenia wydatków na psa w koszty
Wydatki na zakup psa i jego utrzymanie stanowią koszty uzyskania przychodów, ponieważ spełniają warunki uznania ich za koszty uzyskania przychodów, tj.:
- wydatki poniesione przez spółkę są pokrywane z jej zasobów majątkowych,
- wydatki są definitywne (rzeczywiste) - wartość poniesionych wydatków na zakup psa i jego utrzymanie nie jest spółce w jakikolwiek sposób zwracana,
- występuje związek z prowadzoną działalnością gospodarczą spółki - pies jest wykorzystywany w celach marketingowo-reklamowo-promocyjnych, tj. do działalności gospodarczej spółki. Pies uczestniczy w sesjach zdjęciowych, a jego zdjęcia są wykorzystywane w promowaniu nowej usługi świadczonej przez spółkę oraz w celu ociepleniu wizerunku mentora prowadzącego kursy/mentoringi - wydatki są ponoszone w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów. Poniesiony wydatek na zakup psa przyczyniać się będzie do uzyskania przychodów w sposób pośredni/zwiększenie sprzedaży.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Wydatki na psa – sprawdź, kiedy skarbówka pozwala zaliczyć do kosztów podatkowych
Czy księgowa zaliczy fizjoterapię do kosztów podatkowych prowadzonej działalności
Wyjazdy służbowe przedsiębiorcy a koszty podatkowe
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Jak rozliczyć ze skarbówką zakup okularów korekcyjnych dla pracownika
Czekoladki dla pracownic z okazji Dnia Kobiet – czy są kosztem firmy
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy wydatek można zaliczyć do kosztów, jeżeli faktura jest wystawiona na osobę prywatną, a nie na przedsiębiorstwo.
Polecamy też:
Biuro w domu a zakup środków do mycia - czy można zaliczyć do kosztów podatkowych
Zmiana formy opodatkowania na 2025 rok – jakie opcje wybrać dla swoich klientów
TOP zmiany w podatkach dochodowych na 2025 – kasowy PIT, JPK CIT i globalny podatek minimalny
Od 18 września 2024 r. obowiązuje stawka 0% VAT dla nieodpłatnych dostaw i usług na cele związane z pomocą ofiarom powodzi. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z zerowego VAT i jak rozliczać podatki dochodowe w związku z darowiznami.
Od 18 września 2024 r. przedsiębiorcy mogą stosować 0% do nieodpłatnych dostaw towarów oraz nieodpłatnego świadczenia usług na cele związane z pomocą poszkodowanym wskutek intensywnych opadów atmosferycznych lub powodzi we wrześniu 2024 r.
Na podstawie art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy o VAT opodatkowaniu podlegać mogą nieodpłatne dostawy towarów oraz nieodpłatnie świadczone usługi. Są one zazwyczaj opodatkowane VAT według standardowych stawek VAT dla towarów i usług, które są ich przedmiotem. Czasem jednak podlegające opodatkowaniu czynności nieodpłatne są opodatkowane według obniżonej do 0% stawki VAT.
Od 18 września 2024 r. dotyczy to również niektórych nieodpłatnych dostaw towarów i nieodpłatnie świadczonych usług dokonywanych na cele związane z pomocą poszkodowanym wskutek intensywnych opadów atmosferycznych lub powodzi we wrześniu 2024 r. Możliwość taką przewiduje dodany tego dnia § 10a rozporządzenia w sprawie obniżonych stawek podatku VAT.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czytaj też:
Pomoc ZUS dla firm z terenów objętych stanem klęski żywiołowej
0% stawka VAT na wsparcie powodzian - jakie warunki trzeba spełnić
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą później opłacić składki ZUS
Czy samochód wyścigowy lub samolot mogą być kosztem firmy? Dowiedz się, jak niektórzy przedsiębiorcy wykorzystują nietypowe środki transportu w swoich biznesach i odliczają koszty związane z ich zakupem i eksploatacją. Przekonaj się, czy fiskus pozwala na takie odliczenia.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia online, który prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Korzyści z obejrzenia szkolenia:
Zwiększenie wiedzy o nietypowych kosztach firmowych: dowiesz się, jak wykorzystać nietypowe pojazdy, takie jak samochody wyścigowe i samoloty, w działalności gospodarczej. Przekonasz się, jakie są konkretne warunki, które należy spełnić, aby fiskus uznał samochód wyścigowy lub samolot za koszt firmowy i czy istnieją limity lub ograniczenia w odliczaniu kosztów związanych z eksploatacją i amortyzacją takich środków transportu.
Optymalizacja podatkowa: zyskasz praktyczną wiedzę na temat tego, jak odliczyć pełne koszty związane z zakupem, eksploatacją i amortyzacją nietypowych środków transportu, co może obniżyć zobowiązania podatkowe rozliczanej firmy.
Polecamy pozostałe szkolenia:
Czy zegarek może być kosztem uzyskania przychodu? To pytanie budzi wiele emocji, zwłaszcza w kontekście nowych interpretacji podatkowych. Czy luksusowe gadżety mogą być niezbędne do prowadzenia biznesu? Jak skutecznie bronić firmowych wydatków i maksymalizować korzyści podatkowe? Odpowiedzi m.in. na takie pytania poznasz ze szkolenia.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia online, który prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Korzyści z obejrzenia szkolenia:
Zdobędziesz praktyczną wiedzę: Nauczysz się, jak skutecznie uzasadniać firmowe wydatki, takie jak zakup luksusowego zegarka, w sposób zgodny z przepisami podatkowymi, będziesz wiedzieć, jakie kryteria musi spełniać zakup, aby mógł zostać uznany za koszt firmowy.
Poznasz aktualne interpretacje podatkowe: Dowiesz się, jak zmienia się podejście fiskusa do rozliczania kosztów w jednoosobowych firmach, co pozwoli Ci lepiej planować i optymalizować wydatki. Przekonasz się, jakie są najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców przy wliczaniu osobistych zakupów w koszty firmowe.
Zwiększysz swoje szanse na akceptację kosztów: Nauczysz się, jakie argumenty prawno-podatkowe stosować, aby przekonać organy skarbowe do uznania nietypowych wydatków za koszty uzyskania przychodu.
Unikniesz błędów w rozliczeniach: Zrozumiesz, jakie pułapki mogą czekać na przedsiębiorców przy wliczaniu osobistych zakupów w koszty firmowe, co pomoże Ci uniknąć potencjalnych problemów z fiskusem.
Polecamy też:
Zakupy firmowe – na co pozwala nam FISKUS – szkolenie video
Artykuły spożywcze - czy takie wydatki stanowią koszt podatkowy
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.