biuro rachunkowe

  Podatek od ogrodzenia 2025 – poznaj stanowisko MF

Podatek od ogrodzenia 2025 – poznaj stanowisko MF

Ministerstwa Finansów wydało oświadczenie, w którym odniosło się do informacji przekazywanych m.in. przez media, a dotyczących wprowadzenia nowego podatku od ogrodzeń, po zmianach przepisów od 1 stycznia 2025 r. Wynika z niego, że informacje te należy uznać za wprowadzające w błąd. Sprawdź, czy trzeba płacić podatek od ogrodzenia w 2025 roku.

Wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela – co z przychodem biura rachunkowego

Poczucie wartości w pracy

Jak poczucie wartości wpływa na sukces biura księgowego – odkryj sześć filarów skutecznego zarządzania

Zastanawiasz się, jak wzmocnić poczucie wartości pracowników i liderów w swoim biurze rachunkowym? Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą adekwatne poczucie własnej wartości w miejscu pracy – od większego zaangażowania po poprawę efektywności. Podczas tego szkolenia Liliana Kupaj, doświadczona trenerka i coach, pokaże sześć filarów wartości, które przełożą się na sukces Twojej firmy. Zbuduj stabilne fundamenty dla swojego zespołu!

Korzyści 

Szkolenie online prowadzi Lilianna Kupaj, trenerka, konsultantka biznesu, coach i terapeutka.

Korzyści z obejrzenia webinaru:

Zwiększenie efektywności zespołu – poznasz, jak wzmocnić poczucie wartości pracowników, co bezpośrednio przekłada się na ich zaangażowanie i produktywność.

Lepsze zarządzanie emocjami – dowiesz się, jak zapewnić swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego, co wpłynie na poprawę atmosfery w pracy.

Redukcja rotacji w firmie – zrozumiesz, jak sześć filarów poczucia wartości może pomóc zmniejszyć rotację w biurze, co przełoży się na stabilność kadry.

Budowanie silnych relacji – nauczysz się, jak poprzez docenianie i akceptację pracowników poprawić relacje wewnątrz zespołu oraz z klientami.

Rozwój umiejętności przywódczych – szkolenie pomoże Ci skuteczniej prowadzić swój zespół, dbając o spójność działań z misją firmy oraz wspierając innowacyjność pracowników.

Poprawa jakości usług – odpowiednio zmotywowany i doceniony zespół zapewni wyższą jakość obsługi klientów, co pozytywnie wpłynie na reputację Twojej firmy.

Polecamy też inne szkolenia:

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu w pracy księgowego: Praktyczne techniki zarządzania stresem cz. 1

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu w pracy księgowego: Praktyczne techniki zarządzania stresem cz. 2

Zdrowa komunikacja i relacje w biurze rachunkowym

Jak radzić sobie ze stresem w pracy księgowego cz. 1

Jak radzić sobie ze stresem w pracy księgowego cz. 2

Asertywność: umiejętność prowadząca do zharmonizowanego życia

KSEF FS(42)

Biuro rachunkowe na FB. 6 pomysłów na posty

Biura rachunkowe coraz częściej zakładają swoje profile w mediach społecznościowych. Najpopularniejszym wśród nich jest FB. Te, które jeszcze nie stworzyły swojego fanpage’a poza brakiem czasu, najczęściej powstrzymuje brak pomysłu na tematykę postów. Oto kilka wskazówek, jak przyciągnąć i zainteresować użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego.

Zanim jednak przejdziemy do tematów, jakie można poruszyć na firmowym profilu firmy z branży księgowej, najważniejsza kwestia: plan działania. Jak w każdym innym przypadku, mając z góry zaplanowaną strategię szybciej i łatwiej osiągniemy założone cele. Naszym celem jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi użytkowników Facebooka publikowanymi przez nas treściami. Najprostszym sposobem będzie stworzenie harmonogramu postów. Wystarczy prosta tabelka w Excelu lub innym programie, który w miarę dobrze znamy, a w niej plan tekstów do zamieszczenia na fanpage’u w danym miesiącu. Planując posty, trzeba założyć, ile tekstów dodamy w jednym tygodniu (dobrze, gdyby były co najmniej dwa), tematykę oraz formę wpisu. Świetnie sprawdzają się serie postów, czyli nadanie jednolitej szaty graficznej wpisom poruszającym podobną tematykę – np. porady, z życia biura czy humor – i publikowanie ich w określonych odstępach czasu – np. raz w miesiącu albo w określone dni – np. w piątki.

Plan postów pozwoli nam uniknąć chaosu, powtarzalności i braku konsekwencji w publikowanych treściach oraz pomoże budować wyrazisty, spójny wizerunek firmy.

Druga, bardzo istotna rzecz to grafika. Wszystkie badania jednoznacznie wskazują, że o wiele bardziej popularne posty to te, w których jest grafika. Nie ma więc co liczyć na duże zainteresowanie wpisem, w którym jest tylko sam tekst. Warto też zadbać, by grafika była wysokiej jakości. Jeśli umieszczamy na Facebooku link do jakiegoś artykułu, zwykle podłącza się obrazek z tego tekstu. Kiedy jednak tworzymy własne wpisy, koniecznie dołączmy grafikę – w Internecie jest dostępnych wiele prostych i bezpłatnych programów do tworzenia obrazków i edycji zdjęć.

Przyjrzyjmy się przykładom treści, które mogą zainteresować potencjalnych i obecnych klientów biura rachunkowego.

1. Złap kontekst

Większość ludzi korzysta w mediów społecznościowych, by dowiedzieć się, co nowego u znajomych, w okolicy lub na świecie. Świetnym sposobem na dotarcie do fanów jest szybkie reagowanie na aktualne, istotne wydarzenia i nawiązywanie do nich w swoich postach. Przykładem może być zamieszczanie tekstów o opodatkowaniu prezentów ślubnych w sezonie weselnym czy informacji o rozliczeniach rocznych na koniec kwietnia. To nawiązywanie do tematów, które angażują większość ludzi, nie musi polegać na zamieszczaniu samych poważnych treści. Można na przykład nawiązać do mało znanego, ale zabawnego święta (np. dzień czekolady), głośnego wydarzenia (ważne rozgrywki sportowe) czy zjawisk pogodowych (np. fala upałów). Chodzi o to, by znaleźć temat, który w danym momencie interesuje wiele osób. Jeśli nie mamy pomysłu na taki materiał, wystarczy wejść na Google Trends i sprawdzić, czym aktualnie emocjonują się internauci.

2. Doradź, ostrzeż, poinformuj

Poza dostarczaniem rozrywki social media pełnią również inną ważną rolę – są źródłem wiedzy. Zastąpiły w tym względzie fora internetowe i są alternatywą dla wyszukiwarek. To stwarza ekspertom, do których zaliczają się również księgowi, znakomitą okazję do podzielenia się swoją specjalistyczną wiedzą. Informowanie o ważnych zmianach w prawie, ostrzeżenie przed zapowiadanymi przez skarbówkę kontrolami czy pomoc w wyborze opodatkowania najmu prywatnego to tylko przykłady tematów, które mogą zainteresować użytkowników Facebooka.

3. Inspiruj i zaskakuj

Mimo że na bardzo wielu fanpage’ach można znaleźć różnego rodzaju sentencje, złote myśli czy mądrości życiowe, to wciąż tego typu posty cieszą się dużą popularnością. W przypadku biura rachunkowego odpowiednie będą te, które nawiązują o prowadzenia biznesu, sukcesu czy rozwoju osobistego. Aby być bardziej oryginalnym, zamiast oklepanych cytatów można opublikować ciekawe zdanie z czytanej właśnie książki, szczególnie jeśli dotyczy wspomnianych wyżej kwestii.

4. Dostarczaj rozrywki

Nie da się ukryć, że rozrywka to główny motyw spędzania tak dużej ilości czasu w Internecie, w tym także na Facebooku. Choć w przypadku usług księgowych nie będzie to łatwe, warto próbować wpisać się w trend dostarczania swoim fanom rozrywki. Zabawne obrazki lub wiadomości czy śmieszne filmiki są wskazane raz na jakiś czas, ale pod warunkiem że zachowamy dobry smak i choćby trochę nawiążemy do tematyki branżowej.