Ministerstwo Finansów przygotowało nowe rozporządzenie w sprawie KPiR 2026. Projekt jest już gotowy, jest to całkowicie nowy akt prawny. Przewiduje on istotne zmiany w prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów, w tym obowiązek prowadzenia KPiR w formie elektronicznej. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, co zmienia się w sposobie prowadzenia księgi i jakie obowiązki pojawią się wraz z elektronizacją ksiąg podatkowych.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Otrzymanie faktury kosztowej z opóźnieniem – kiedy ująć w KPIR
Jak długo przechowywać PKPiR w kontekście środków trwałych i odpisów amortyzacyjnych
Jak długo przechowywać PKPiR w kontekście środków trwałych i odpisów amortyzacyjnych
Ministerstwa Finansów wydało oświadczenie, w którym odniosło się do informacji przekazywanych m.in. przez media, a dotyczących wprowadzenia nowego podatku od ogrodzeń, po zmianach przepisów od 1 stycznia 2025 r. Wynika z niego, że informacje te należy uznać za wprowadzające w błąd. Sprawdź, czy trzeba płacić podatek od ogrodzenia w 2025 roku.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Oglądaj szkolenie:
Rewolucyjne zmiany w podatku od nieruchomości 2025 – kluczowe informacje dla firm
Pobierz deklarację DN-1 za 2025 rok:
Sprawdź też:
Jak skorzystać z wydłużonego terminu na złożenie deklaracji DN-1 za 2025 rok
Podatek od szopy wyższy niż od domu - czy MF zmieni przepisy
Kolejna propozycja zmian w opodatkowaniu nieruchomości - nowelizacja już opublikowana
Pomorska Krajowa Administracja Skarbowej (KAS), Morski Oddział Straży Granicznej (MOSG) i Żandarmeria Wojskowa (ŻW) przeprowadziły kontrole w zakresie przestrzegania sankcji w związku z wojną w Ukrainie. Akcja służb prowadzona była na terenie 7 województw. Zabezpieczono m.in. dokumentację księgową.
Z komentarza eksperta Portalu FK dowiesz się:
Przeczytaj więcej praktycznych informacji dla biur rachunkowych:
Jak długo biuro rachunkowe powinno przechowywać dokumenty klienta
Jednoosobowe biuro rachunkowe a ustawa o sygnalistach
Na jaką minimalną sumę gwarancyjną może ubezpieczyć się biuro rachunkowe w 2024 roku
Czy biura rachunkowe muszą wdrożyć przepisy dotyczące ochrony sygnalistów
Wybór ubezpieczenia OC dla biura rachunkowego: jakie polisy są niezbędne
Zastanawiasz się, jak wzmocnić poczucie wartości pracowników i liderów w swoim biurze rachunkowym? Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą adekwatne poczucie własnej wartości w miejscu pracy – od większego zaangażowania po poprawę efektywności. Podczas tego szkolenia Liliana Kupaj, doświadczona trenerka i coach, pokaże sześć filarów wartości, które przełożą się na sukces Twojej firmy. Zbuduj stabilne fundamenty dla swojego zespołu!
Szkolenie online prowadzi Lilianna Kupaj, trenerka, konsultantka biznesu, coach i terapeutka.
Korzyści z obejrzenia webinaru:
Zwiększenie efektywności zespołu – poznasz, jak wzmocnić poczucie wartości pracowników, co bezpośrednio przekłada się na ich zaangażowanie i produktywność.
Lepsze zarządzanie emocjami – dowiesz się, jak zapewnić swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego, co wpłynie na poprawę atmosfery w pracy.
Redukcja rotacji w firmie – zrozumiesz, jak sześć filarów poczucia wartości może pomóc zmniejszyć rotację w biurze, co przełoży się na stabilność kadry.
Budowanie silnych relacji – nauczysz się, jak poprzez docenianie i akceptację pracowników poprawić relacje wewnątrz zespołu oraz z klientami.
Rozwój umiejętności przywódczych – szkolenie pomoże Ci skuteczniej prowadzić swój zespół, dbając o spójność działań z misją firmy oraz wspierając innowacyjność pracowników.
Poprawa jakości usług – odpowiednio zmotywowany i doceniony zespół zapewni wyższą jakość obsługi klientów, co pozytywnie wpłynie na reputację Twojej firmy.
Polecamy też inne szkolenia:
Zdrowa komunikacja i relacje w biurze rachunkowym
Jak radzić sobie ze stresem w pracy księgowego cz. 1
Jak radzić sobie ze stresem w pracy księgowego cz. 2
Asertywność: umiejętność prowadząca do zharmonizowanego życia
Obsługujesz małych podatników na ryczałcie i KPIR, a dodatkowo prowadzisz jedną księgę handlową? Upewnij się, że Twoje ubezpieczenie OC jest adekwatne do charakteru prowadzonej działalności. Zobacz, jakie polisy wybrać, aby uniknąć ryzyka i spełnić wymogi ustawowe. Skorzystaj z praktycznego wyjaśnienia na przykładzie.
Po przeczytaniu tekstu:
Dowiesz się, jakie ubezpieczenie OC jest wymagane dla biur rachunkowych prowadzonych przez doradców podatkowych zwolnionych podmiotowo z VAT;
Poznasz potencjalne ryzyka związane z niewłaściwym wyborem ubezpieczenia OC i jak je minimalizować.
Dowiesz się, jak skutecznie zabezpieczyć swoją działalność.
Poznasz minimalne wymagania dotyczące sumy gwarancyjnej oraz opcje nadwyżkowego ubezpieczenia, aby spełnić wszystkie ustawowe obowiązki.
Polecamy też:
Klient biura rachunkowego nie dostarczył dokumentów? Sprawdź, co z JPK_VAT
Czy biura rachunkowe muszą wdrożyć przepisy dotyczące ochrony sygnalistów
Urządzenie biura dla wspólnika spółki a koszty podatkowe
Jak długo biuro rachunkowe powinno przechowywać dokumenty klienta
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.