Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą musi liczyć się z tym, że sposób, w jaki jest ona wykonywana, a także rozliczana, zostanie weryfikowany przez uprawnione do tego organy. Z taką kontrolą wiążą się dla przedsiębiorcy nie tylko liczne obowiązki, ale również określone przepisami uprawnienia. Ważne jest, aby wiedzieć, jak z nich skutecznie korzystać.
Każdy właściciel biura rachunkowego, któremu zależy na dostarczeniu swoim klientom najwyższej jakości usług, nieustannie dąży do jak najlepszego dopasowania swojej działalności do ich potrzeb. Ale skąd wiadomo czego – poza fachową wiedzą i doświadczeniem – tak naprawdę oczekują klienci? Oto 10 najważniejszych cech idealnego biura rachunkowego.
Jedną z form rozwinięcia działalności przez biuro rachunkowe może być wprowadzenie oferty świadczenia usług elektronicznych. Warto rozważyć taką opcje, ponieważ coraz więcej klientów jest nią zainteresowanych, a regulacje prawne na to pozwalają. Dużą korzyścią przy tej formie współpracy jest oszczędność czasu, po obu stronach, a często również zasobów ludzkich po stronie biura.
Biura rachunkowe mają coraz silniejszą reprezentację na Facebooku. Te, które jeszcze nie stworzyły swojego fanpage’a poza brakiem czasu najczęściej powstrzymuje brak pomysłu na tematykę postów. Oto kilka wskazówek, jak przyciągnąć i zainteresować użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego.
Usługi biur rachunkowych na rzecz ich klientów mogą być świadczone w ramach długofalowej i stałej współpracy, mieć postać nieregularnych świadczeń, a także jednorazowych czynności. Nie pozostaje to bez wpływu na podatkowe rozliczenia wspomnianych podmiotów.
Już od października można prowadzić prace związane z inwentaryzacją i remanentem. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę klientowi, aby móc rozliczyć dobrze wyniki w księgach lub podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Wiele biur rachunkowych nie podejmuje działań marketingowych, ponieważ nie ma pomysłu na to, w jaki sposób pokazać siebie i swoją firmę. Nawet jeśli skorzystają ze wsparcia specjalistów od promocji, w pierwszej kolejności sami muszą odkryć i zdefiniować swoją markę – bez tego nie może być mowy o skutecznej komunikacji i reklamie.
Bartosz Kapuściński, radca prawny, specjalista ds. RODO, Kancelaria TKZ
Miesiące letnie to sezon urlopowy, w którym wielu przedsiębiorców zmaga się z absencjami pracowników udających się na wypoczynek. Problem ten dotyczy również biur rachunkowych, zwłaszcza małych, gdzie w tym okresie trudno jest zorganizować zastępstwo dla nieobecnych pracowników. Rozwiązaniem może być zatrudnienie na ten czas dodatkowego personelu w ramach umów cywilnoprawnych. Sprawdź którą w takim przypadku wybrać: o dzieło czy zlecenia.
Jednym z tematów, który cieszy się dużym zainteresowaniem wśród właścicieli firm, w tym również biur rachunkowych jest wybór gadżetów firmowym. Jest to zagadnienie ciągle aktualne, co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, powoli mija całkowite koncentrowanie się na promocji online, a po drugie choć oferta gadżetów firmowych jest bardzo bogata, ciągle trudno znaleźć naprawdę oryginalne rozwiązania.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip