Pytanie: W jaki sposób umowę o pracę pracownicy zatrudnionej obecnie na 1/2 etatu można zmienić na 1/4 etatu? Czy może to się odbyć w drodze porozumienia stron, czy należy wypowiedzieć umowę o pracę, a potem na nowo ją zatrudnić? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Spółka z o.o. zajmuje się handlem, montażem, serwisem urządzeń do bezprzewodowego zasilania prądem. Spółka zatrudnia pracowników na umowy o pracę na stanowisku handlowca lub serwisanta. Handlowcy zajmują się sprzedażą towarów handlowych. Serwisanci zajmują się przeglądami miesięcznymi, kwartalnymi, rocznymi, które mogą trwać wiele lat, ponieważ sprzedawane towary mogą mieć kilkuletnie gwarancje. Wynagrodzenia pracowników są wysokie, wobec czego spółka z o.o. płaci wysokie podatki i składki na ZUS. Serwisanci wyszli z propozycją do Zarządu spółki, żeby dać im podwykonawstwo montażu, instalacji i przeglądów w ramach prowadzonych przez nich działalności gospodarczych. Oczywiście pracownicy w dalszym ciągu będą pracować w spółce z o.o. na podstawie umowy o pracę. Jak można rozwiązać tę sprawę, żeby uniknąć konsekwencji w zakresie podatkowym? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Czy w umowie o pracę można zawrzeć ogólną informację, że wymiar czasu pracy to niepełny etat, nie pisząc, jaki to wymiar? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Zatrudniliśmy pracownika na czas nieokreślony od 21 maja 2007 r. Dnia 30 listopada 2007 r. pracownik sam rozwiązał umowę o pracę. W warunkach zatrudnienia najpierw miał wpisany okres wypowiedzenia 2 tygodnie później 1 miesiąc. Pracownik ponownie podjął u nas pracę 5 grudnia 2007 r. Czy w warunkach zatrudnienia znowu mam wpisać pracownikowi 2 tygodnie okresu wypowiedzenia czy 1 miesiąc? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Czy można zwolnić osobę przebywającą na świadczeniu rehabilitacyjnym, z którą zawarta jest umowa o pracę na czas nieokreślony? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: W jaki sposób powinno się potwierdzić zatrudnienie pracownika, który od lutego 2005 r. powinien otrzymać umowę o pracę na czas nieokreślony, a wskutek niedopatrzenia jego i działu kadr nie otrzymał pisemnego potwierdzenia jej zawarcia? Informuję ponadto, że od września 2006 r. jest zatrudniona nowa osoba zarządzająca uprawniona do podpisywania ww. dokumentów. Jak w tej sytuacji postąpić? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Jak poprawnie zawrzeć w informacji do umowy o pracę kwestie dotyczące wypowiedzenia umowy o pracę? Pracownik jest zatrudniony w naszej firmie na umowę o pracę na czas określony nieprzekraczający 6 miesięcy? Jeśli pracownik jest zatrudniony na okres 3 miesięcy, a kolejna umowa jest na okres 4 miesięcy, to w informacji wpisujemy wymiar urlopu, jaki przysługuje na okres całego roku, np. 26 dni, czy rozbijamy i podajemy proporcjonalnie do okresu zatrudnienia? Kolejne pytanie dotyczy kartoteki urlopów pracownika. Czy na karcie kartoteki można nanosić okres chorobowy pracownika, czy tylko można wpisywać okres urlopów? Ostatnie pytanie dotyczy okresu wypowiedzenia. Jeśli pracownik chce rozwiązać umowę o pracę z dniem 19 grudnia 2007 r. i obowiązuje go 2-tygodniowy okres wypowiedzenia, to czy data 5 grudnia 2007 r. jest prawidłowa? Jeśli nie, to jaka powinna być właściwa data? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta na te pytania.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip