Zmiany w przepisach dotyczących urlopów inspektorów pracy

Dodano: 23 sierpnia 2021
Zmiany w przepisach dotyczących urlopów inspektorów pracy

Od 1 stycznia 2022 r. inspektorom pracy wykonującym czynności kontrolne przysługiwać będzie dodatkowy urlop wypoczynkowy. To efekt zmian w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy.

Na podstawie ustawy z 8 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy inspektorom wykonującym czynności kontrolne przysługiwać będzie dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze:

  • 6 dni roboczych – po 10 latach pracy w charakterze wykonującego czynności kontrolne,
  • 12 dni roboczych – po 20 latach pracy w charakterze wykonującego czynności kontrolne.

Powyższe rozwiązanie jest wzorowane na przepisach ustawy z 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, która przyznaje kontrolerom Najwyższej Izby Kontroli prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego w takim samym wymiarze jaki wprowadza nowelizacja ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Według Katarzyny Łażewskiej-Hrycko, Głównego Inspektora Pracy, wprowadzone rozwiązanie pozwoli na większą regenerację sił pracowników, w tym momencie znacznie obciążonych wykonywaną pracą, i wpłynie na efektywność wykonywanych zadań. Przy czym

przyznanie inspektorom pracy dodatkowych świadczeń nie będzie miało wpływu na budżet państwa. Dodatkowe dni urlopu wypoczynkowego dla inspektorów będą rekompensowane zwiększoną intensywnością wykonywanej pracy i produktywnością inspektorów w ramach wykonywanego czasu pracy.

Źródło:

www.pip.gov.pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz