Pytanie: Nasza firma przekroczyła w grudniu 2008 r. liczbę 25 osób zatrudnionych na etacie i musiałaby tworzyć zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Do końca stycznia 2009 r. zarząd postanowił o nietworzeniu ZFŚS na rok 2009, o czym zostali powiadomieni pracownicy. Czy takie postanowienie powinno być uchwalane co roku i każdorazowo należy informować pracowników? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Regulamin pracy to wewnętrzny akt prawny, który ustala organizację i porządek w procesie pracy, związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Z tekstu dowiesz się, kto ma obowiązek ustalić regulamin pracy, kiedy nie wprowadza się regulaminu pracy, a także jakie postanowienia powinien zawierać regulamin pracy. W tekście znajdziesz również przykładowe zapisy.
Pytanie: Wiem, że pracodawca zatrudniający mniej niż 20 pracowników nie ma obowiązku tworzenia regulaminu pracy. Czy dotyczy to również pracodawców prowadzących niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej? – pyta kadrowa z Warszawy.
Pytanie: Czy pracodawca ma obowiązek prowadzenia listy obecności dla pracowników, jeżeli nie ma takiego zapisu w regulaminie pracy? Czy są przepisy, które narzucają taki obowiązek na pracodawcę, a jeżeli tak, to jakie? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Czy dopuszczalne jest ustalenie premii uznaniowej w wysokości do 95% płacy zasadniczej brutto? Czy istnieje górna granica dotycząca ustalania wysokości premii uznaniowej? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip