Zakup koszy prezentowych to doskonały sposób na budowanie relacji biznesowych, jednak ich rozliczenie w CIT i VAT wymaga uwagi. Sprawdź, jakie obowiązki podatkowe wiążą się z wydatkiem o wartości 129 zł netto na kosze zawierające przykładowo: wino, słodycze, kawę i herbatę. Zdobądź pewność, że Twoje rozliczenia są zgodne z przepisami!
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy zakup koszy prezentowych uprawnia do odliczenia VAT;
Czy wydatek na kosze prezentowe może być ujęty w kosztach uzyskania przychodów.
Polecamy też:
Wydatki na szkolenie związane ze sprzedażą produktów – czy zaliczysz w koszty podatkowe
Nieodpłatne świadczenia dla kontrahentów – skutki podatkowe i ważne interpretacje
Kiedy wydatki na spotkania z kontrahentami można zaliczyć do kosztów podatkowych
Jak prawidłowo rozliczyć VAT od upominków dla kontrahentów i uniknąć błędów
Świąteczne kartki z życzeniami dla kontrahentów w kosztach podatkowych firmy
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy udział w kolacji noblowskiej daje prawa do odliczenia VAT;
Czy opis na fakturze „udział w wydarzeniu - Nobel dinner” wpływa na możliwość odliczenia VAT;
Jakie przepisy ustawy o VAT regulują odliczanie podatku naliczonego w przypadku usług gastronomicznych.
Polecamy też:
Kiedy wydatki na spotkania z kontrahentami można zaliczyć do kosztów podatkowych
Odliczenie VAT z faktur za posiłki w trakcie wyjazdu służbowego
Prowadzenie przedsiębiorstwa wymaga spotkań z kontrahentami, negocjacji itp. Czy wydatki na obiad z partnerem biznesowym można zaliczyć do kosztów podatkowych?
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Kiedy wydatki na spotkania z kontrahentem możesz zaliczyć do kosztów podatkowych i jak prawidłowo opisać fakturę.
Polecamy też:
Poradnia rachunkowa: jak księgować fakturę za nocleg kontrahenta i inne wskazówki
Stawka VAT dla usług organizacji spotkań biznesowych i okolicznościowych
Czy zegarek za kilkadziesiąt tysięcy złotych zaliczysz do kosztów podatkowych? Jaka jest granica między wydatkami firmowymi a osobistymi? Przekonaj się, dlaczego nie wszystko, co podatnik wykorzystuje w prowadzonej działalności przekłada się na koszty firmowe i co to oznacza dla prowadzonego biznesu. Poznaj stanowisko organu podatkowego dotyczące zaliczenia zegarka do kosztów podatkowych.
Podatnik prowadzi działalność polegającą na prowadzeniu inwestycji w innowacyjne przedsiębiorstwa, tj. „start-up’y”. We wniosku o interpretację podatnik wskazał, że proces inwestycyjny obejmuje w szczególności pozyskanie inwestorów, którzy posiadają odpowiednią ilość środków do zainwestowania z uwzględnieniem wysokiego ryzyka.
Przedsiębiorca zwrócił uwagę, że środowisko biznesowo-inwestycyjne postrzega osobę prowadzącą inwestycję przez pryzmat jej sukcesów osobistych, które wyrażają się m.in. w posiadaniu ubrań czy urządzeń o wartości większej niż przyjęta powszechnie w społeczeństwie.
Przedsiębiorca zamierzał kupić zegarek z funkcją chronografu, który będzie służył zarówno do organizacji pracy, weryfikacji czasu poszczególnych czynności, jak i ustalania podstawy wynagrodzenia. Zakupiony zegarek będzie wykorzystywany wyłącznie w prowadzonej działalności. Będzie on używany tylko i wyłącznie podczas spotkań z klientami lub innymi czynnościami służbowymi. Koszt zegarka to ok. 30.000 zł brutto.
Podatnik chciał wiedzieć, czy może zaliczyć do kosztów zakupu zegarka mechanicznego z funkcją chronografu do kosztów uzyskania przychodów. Jego zdaniem jest to możliwe.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też komentarze do innych interpretacji podatkowych:
Wydatek można zaliczyć do kosztów podatkowych, jeżeli:
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodu kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Czym jest reklama
Reklamą jest „działanie polegające na zachęcaniu potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów i usług”. Reklamą jest też „napis, rysunek, plakat, film itp. służące temu celowi”. Za reklamę należy więc uznać rozpowszechnianie informacji o danym towarze, w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do zakupu.
Czytaj też:
Festyn z okazji jubileuszu banku – czy wydatki na organizację imprezy można zaliczyć do kosztów
Reklama polega na rozpowszechnianiu informacji o zaletach i wartościach towarów, miejscach ich nabycia, chwaleniu kogoś i zalecaniu czegoś, prezentowaniu danego towaru, danej usługi, marki, cech jakościowych, użytkowych lub konsumpcyjnych, zalet technicznych, estetycznych lub zdrowotnych, rozwiązań nowoczesnych, modnych czy nawet prowokujących, aby skłonić jak największą liczbę potencjalnych nabywców do zakupu lub korzystania z usługi.
Kiedy mówimy o reprezentacji
Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie definiuje również terminu „reprezentacja”, dlatego też ponownie należy posłużyć się wykładnią językową. I tak ,,reprezentacja to występowanie w imieniu firmy, wiążące się z okazałością, w celu wywołania dobrego wrażenia. Obejmuje ona swym pojęciem działania polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych pomiędzy podmiotami gospodarczymi. W określeniu »reprezentacja« mieści się więc takie działanie podatnika, które ma na celu stworzenie (utrwalenie) właściwego wizerunku firmy” (por. dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 10 lutego 2010 r., nr IPPB5/423-771/09-4/JC).
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy wydatki związane z organizacją szkolenia dla kontrahentów i osób odpowiedzialnych mających wpływ na sprzedaż można zaliczyć w koszty prowadzonego biznesu.
Polecamy też:
Jak rozliczyć koszty szkolenia przedsiębiorcy
Koszty szkolenia członka zarządu jako koszty uzyskania przychodów
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.