Pytanie:
Bank w 2023 roku obchodzi jubileusz 75-lecia istnienia, z tej okazji postanowił zorganizować festyn z okazji jubileuszu, impreza była otwarta dla wszystkich obecnych i przyszłych klientów. Festyn był organizowany przez profesjonalne studio muzyczne (zawarta umowa z agencją), wątpiły dwa znane zespoły muzyczne. Impreza była poprzedzona reklamą w środka masowego przekazu, celem tej imprezy była promocja i reklama produktów bankowych. Oprócz występów artystycznych skierowanych do uczestników, były także atrakcje organizowane we własnym zakresie: np. dla dzieci wynajem i obsługa dmuchańców, karuzeli, wata, popcorn oraz akcesoria do malowania twarzy itp. Uważamy takie działania za zasadne do organizacji festynu w celu promocji i reklamy naszych produktów, a w szczególności przyszłości do pozyskania nowych klientów i zachowania relacji z obecnymi - pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganymi przychodami. Oprócz tych działań bank zamówił firmę, której zadaniem było wydawanie poczęstunków: zakupionego kołacza oraz kiełbasek i innych mięs grillowanych dla uczestników imprezy. Czy zakup ten należy kwalifikować jako koszty reprezentacji?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Czym jest reklama
- Kiedy mówimy o reprezentacji
- Które wydatki zawiązane z organizacją festynu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo