Agencja celna, dokonując zapłaty długu kontrahenta z tytułu należności celnych, działa jako przedstawiciel, ale czy ten wydatek może być ujęty w kosztach uzyskania przychodów? Sprawdź, jakie warunki muszą być spełnione, aby uniknąć ryzyka podatkowego i nieprawidłowej kwalifikacji wydatków. Poznaj kluczowe interpretacje i orzecznictwo, które pomogą Ci w prawidłowym rozliczeniu.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Import towarów z Wielkiej Brytanii a WNT
Stawka VAT przy odsprzedaży usługi związanej bezpośrednio z importem towarów
Import usługi dotyczącej naprawy samochodu – jak rozliczyć VAT
Czy ugoda z kontrahentem może być korzystniejsza niż długotrwały proces sądowy? Wyrok WSA w Warszawie potwierdza, że odszkodowanie wynikające z zawartej ugody może być uznane za koszt uzyskania przychodu. Dowiedz się, jak racjonalne decyzje biznesowe pomagają ograniczyć straty i zabezpieczyć źródła przychodów.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Odszkodowanie wynikające z umowy o zakazie konkurencji – na jakim druku wykazać
Wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela – co z przychodem biura rachunkowego
Czy od odszkodowania za zwolnienie pracownika należy naliczyć PIT i ZUS?
Czy rekompensata za zerwanie umowy deweloperskiej może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów? Najnowsza interpretacja podatkowa wskazuje, że takie wydatki, powiązane z wyższą ceną sprzedaży lokali, mogą wspierać optymalizację podatkową dewelopera. Dowiedz się, jak poprawnie rozliczać takie wydatki.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy rekompensata za zerwanie umowy deweloperskiej może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów?
Polecamy też:
Rekompensata za rozwiązanie umowy najmu przed czasem bez prawa do ryczałtu
Wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela – co z przychodem biura rachunkowego
Zmieniona interpretacja szefa KAS zmienia zasady dotyczące wydatków na zakup i utrzymanie psa w działalności gospodarczej. Czy takie koszty można uwzględnić w kosztach podatkowych? Sprawdź, jakie kryteria muszą być spełnione i jak odpowiednio przygotować dokumentację, aby uniknąć problemów podczas kontroli. Dowiedz się, na co warto zwrócić uwagę przy rozliczeniach.
Czy wydatki na zakup i utrzymanie psa można zaliczyć do kosztów podatkowych
Spółka prowadzi działalność związaną z oprogramowaniem. Planuje rozpocząć świadczenie nowej usługi edukacyjnej, polegającej na mentoringu w zakresie programowania. W związku z tym, spółka będzie ponosiła koszty sprzedaży usługi i koszty reklamy usługi w celu jej sprzedaży.
W celach marketingowo-reklamowych planuje wykorzystywać zakupionego psa, który będzie wykorzystywany w social mediach. Spółka poniosła wydatki na zakup psa i ponosi wydatki na jego utrzymanie, m.in.: karma, zakup akcesoriów (smycz, miska), opieka weterynaryjna itd. Właścicielem psa jest spółka.
W ocenie spółki wydatki na zakup i utrzymanie psa m.in. karma, zakup akcesoriów (smycz, miska), opieka weterynaryjna itd. stanowią koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Jak spółka argumentowała możliwość zaliczenia wydatków na psa w koszty
Wydatki na zakup psa i jego utrzymanie stanowią koszty uzyskania przychodów, ponieważ spełniają warunki uznania ich za koszty uzyskania przychodów, tj.:
- wydatki poniesione przez spółkę są pokrywane z jej zasobów majątkowych,
- wydatki są definitywne (rzeczywiste) - wartość poniesionych wydatków na zakup psa i jego utrzymanie nie jest spółce w jakikolwiek sposób zwracana,
- występuje związek z prowadzoną działalnością gospodarczą spółki - pies jest wykorzystywany w celach marketingowo-reklamowo-promocyjnych, tj. do działalności gospodarczej spółki. Pies uczestniczy w sesjach zdjęciowych, a jego zdjęcia są wykorzystywane w promowaniu nowej usługi świadczonej przez spółkę oraz w celu ociepleniu wizerunku mentora prowadzącego kursy/mentoringi - wydatki są ponoszone w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów. Poniesiony wydatek na zakup psa przyczyniać się będzie do uzyskania przychodów w sposób pośredni/zwiększenie sprzedaży.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Wydatki na psa – sprawdź, kiedy skarbówka pozwala zaliczyć do kosztów podatkowych
Czy księgowa zaliczy fizjoterapię do kosztów podatkowych prowadzonej działalności
Wyjazdy służbowe przedsiębiorcy a koszty podatkowe
Zakup koszy prezentowych to doskonały sposób na budowanie relacji biznesowych, jednak ich rozliczenie w CIT i VAT wymaga uwagi. Sprawdź, jakie obowiązki podatkowe wiążą się z wydatkiem o wartości 129 zł netto na kosze zawierające przykładowo: wino, słodycze, kawę i herbatę. Zdobądź pewność, że Twoje rozliczenia są zgodne z przepisami!
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Czy zakup koszy prezentowych uprawnia do odliczenia VAT;
Czy wydatek na kosze prezentowe może być ujęty w kosztach uzyskania przychodów.
Polecamy też:
Wydatki na szkolenie związane ze sprzedażą produktów – czy zaliczysz w koszty podatkowe
Nieodpłatne świadczenia dla kontrahentów – skutki podatkowe i ważne interpretacje
Kiedy wydatki na spotkania z kontrahentami można zaliczyć do kosztów podatkowych
Jak prawidłowo rozliczyć VAT od upominków dla kontrahentów i uniknąć błędów
Świąteczne kartki z życzeniami dla kontrahentów w kosztach podatkowych firmy
Końcówka roku to czas, kiedy firmy planują świąteczne wydatki – od choinek po kalendarze z logo. Ale czy wiesz, jak uniknąć problemów z fiskusem? Oglądaj szkolenie i dowiedz się, które wydatki możesz bezpiecznie ująć w kosztach, jakie są zasady opodatkowania prezentów i co zrobić, aby kalendarze dla kontrahentów nie przyniosły niespodziewanych komplikacji podatkowych. Naucz się dokumentować przekazanie prezentów zgodnie z przepisami i spraw, aby świąteczne porządki objęły także dokumentację księgową. Sprawdź, jakie praktyczne wskazówki przygotowaliśmy dla Ciebie.
Zyskasz pewność w rozliczaniu świątecznych wydatków
Dowiesz się, które zakupy można bezpiecznie ująć w kosztach, a które mogą zostać zakwestionowane przez fiskusa.
Unikniesz błędów w opodatkowaniu prezentów
Poznasz zasady dotyczące prezentów o małej wartości oraz ich dokumentacji, aby nie narażać się na dodatkowe podatki.
Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące ewidencji
Nauczysz się, jak prawidłowo dokumentować przekazania prezentów, aby spełniały wymogi ustawowe i były zgodne z interpretacjami podatkowymi.
Skorzystasz z wyjaśnień trudnych przepisów
Przeanalizujesz konkretne przykłady i interpretacje, dzięki którym lepiej zrozumiesz przepisy podatkowe dotyczące VAT i kosztów uzyskania przychodu.
Zapewnisz swojej firmie spokój podatkowy
Zrozumiesz, jak przygotować dokumentację, aby świąteczne zakupy i podsumowania roku przebiegły bez ryzyka finansowego.
Szkolenie online prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Oglądaj też:
Biznesowe podsumowanie roku a fiskus – uniknij błędów i zadbaj o koszty
Polecamy też:
Świąteczne prezenty dla kontrahentów – 8 przykładów, jak rozliczyć
Końcówka roku, to czas na biznesowe podsumowania. Pojawiają się jednak problemy z rozliczaniem tego rodzaju imprez, eventów i wigilii firmowych. Dlaczego lepiej nie nazywać spotkania firmowego „wigilią”? Dowiedz się, jak skutecznie zaplanować biznesowe podsumowanie roku, aby spełniało cele integracyjne i motywacyjne, a jednocześnie przynosiło korzyści podatkowe. W trakcie szkolenia poznasz najczęstsze błędy, praktyczne wskazówki i interpretacje podatkowe, które pomogą Ci uniknąć problemów z fiskusem. Nie pozwól, aby nieprzemyślane działania obciążyły firmowy budżet.
Uniknięcie błędów podatkowych – dowiesz się, jak prawidłowo kwalifikować koszty związane z firmowymi spotkaniami podsumowującymi rok.
Praktyczne wskazówki – poznasz konkretne rozwiązania dotyczące poprawnego sporządzania dokumentacji.
Aktualne interpretacje podatkowe – zyskasz wiedzę o najnowszych stanowiskach fiskusa, które możesz wykorzystać na korzyść firmy.
Optymalizacja kosztów – zrozumiesz, jak właściwe planowanie i dokumentowanie spotkań może przyczynić się do oszczędności.
Praktyczne case study – przeanalizujesz typowe błędy księgowe, które często pojawiają się podczas rozliczeń takich wydarzeń.
Wzrost pewności w działaniu – zdobędziesz pewność, że Twoje działania są zgodne z przepisami i korzystne dla budżetu firmy.
Szkolenie online prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Polecamy też:
Świąteczne prezenty dla kontrahentów – 8 przykładów, jak rozliczyć
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Jak rozliczyć ze skarbówką zakup okularów korekcyjnych dla pracownika
Czekoladki dla pracownic z okazji Dnia Kobiet – czy są kosztem firmy
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jak rozliczyć wydatki związane z leasingiem, jaką część wydatków można zaliczyć do kosztów podatkowych.
Polecamy też:
Wykup z leasingu i późniejsza sprzedaż samochodu a odliczenie VAT
Rozliczanie kosztów leasingu samochodu osobowego – przypadek z praktyki
Leasing samochodu i wykup auta. Rozliczenia podatkowe i księgowania na przykładzie
Przekazanie samochodu do majątku prywatnego po wykupie z leasingu
Pobierz e-book:
Wykup samochodu z leasingu – 8 przykładów rozliczeń
Oglądaj szkolenie:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jak rozliczyć częściowy zwrot pracownikowi kosztów nabycia usługi stomatologicznej;
Czy poniesiony wydatek przedsiębiorca zaliczy do kosztów podatkowych.
Polecamy też:
Sprawdź, czy pakiety medyczne dla samozatrudnionych zaliczysz w koszty
Jak rozliczyć pakiet medyczny dla zleceniobiorcy do 26. roku życia – składki ZUS i podatek PIT
Świadczenia pozapłacowe dla pracowników – korzyści i konsekwencje podatkowe
Oglądaj szkolenie:
Benefity pracownicze na gruncie VAT – praktyczne wskazówki dotyczące rozliczeń
Czy samochód wyścigowy lub samolot mogą być kosztem firmy? Dowiedz się, jak niektórzy przedsiębiorcy wykorzystują nietypowe środki transportu w swoich biznesach i odliczają koszty związane z ich zakupem i eksploatacją. Przekonaj się, czy fiskus pozwala na takie odliczenia.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia online, który prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Korzyści z obejrzenia szkolenia:
Zwiększenie wiedzy o nietypowych kosztach firmowych: dowiesz się, jak wykorzystać nietypowe pojazdy, takie jak samochody wyścigowe i samoloty, w działalności gospodarczej. Przekonasz się, jakie są konkretne warunki, które należy spełnić, aby fiskus uznał samochód wyścigowy lub samolot za koszt firmowy i czy istnieją limity lub ograniczenia w odliczaniu kosztów związanych z eksploatacją i amortyzacją takich środków transportu.
Optymalizacja podatkowa: zyskasz praktyczną wiedzę na temat tego, jak odliczyć pełne koszty związane z zakupem, eksploatacją i amortyzacją nietypowych środków transportu, co może obniżyć zobowiązania podatkowe rozliczanej firmy.
Polecamy pozostałe szkolenia:
Wypadek w pracy to trudna sytuacja zarówno dla poszkodowanego pracownika, jak i pracodawcy. Dowiedz się, jakie wydatki związane z wypadkiem pracownika możesz uwzględnić w kosztach uzyskania przychodu i na co zwrócić uwagę przy rozliczaniu VAT. Sprawdź, jak prawidłowo rozliczyć wydatki, aby zoptymalizować koszty działalności.
Na podstawie art. 22 ust.1 ustawy PIT kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Aby wydatek mógł być uznany za koszt uzyskania przychodów, powinien przede wszystkim pozostawać w związku przyczynowo-skutkowym z przychodem lub źródłem przychodu i być poniesiony w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodu. Wydatek nie może znajdować się na liście kosztów nieuznawanych za koszty podatkowe, wymienionych w art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Wypadek przy pracy – wynagrodzenie chorobowe czy zasiłek chorobowy
Skutki zdarzeń losowych w podatkach i w księgach rachunkowych
Oglądaj szkolenie online:
Czy możesz odliczyć karnety na siłownię dla swoich pracowników? Poznaj skuteczne strategie, które nie tylko poprawią zdrowie Twojej kadry, ale także przyniosą korzyści finansowe firmie. Sprawdź, jak zintegrować pracowników, zwiększyć efektywność i jednocześnie zmniejszyć rotację oraz absencje chorobowe. Obejrzyj nasze szkolenie i dowiedz się, jak efektywnie wykorzystać przepisy podatkowe na swoją korzyść!
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia online, który prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Korzyści z obejrzenia szkolenia:
Artykuły spożywcze - czy takie wydatki stanowią koszt podatkowy
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.