Regulamin pracy to wewnętrzny akt prawny, który ustala organizację i porządek w procesie pracy, związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Z tekstu dowiesz się, kto ma obowiązek ustalić regulamin pracy, kiedy nie wprowadza się regulaminu pracy, a także jakie postanowienia powinien zawierać regulamin pracy. W tekście znajdziesz również przykładowe zapisy.
Pytanie: Jak wyliczyć podstawę wymiaru zasiłku macierzyńskiego, w przypadku gdy w regulaminie wynagradzania pracowników jest zapis, że w czasie nieobecności usprawiedliwionej dodatek za staż pracy jest wypłacany w pełnej wysokości. Do podstawy zasiłku chorobowego dodatku tego się nie wlicza. Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Jak poprawnie ustala się średnią stawkę za dzień przy obliczaniu urlopu pracownikowi? Czy właściwy jest sposób: sumujemy płacę brutto z 3 ostatnich miesięcy i dzielimy przez liczbę dni roboczych w tym okresie? Czy powinniśmy brać pod uwagę dni faktycznie przepracowane przez danego pracownika w tym okresie? Proszę o podanie przykładu. Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
Pytanie: Zakład pracy wypłaca pracownikom co miesiąc premię uznaniową, jest ona uzależniona od wydajności pracownika, dlatego co miesiąc jest wypłacana w innej wysokości. Jeżeli pracownik jest chory lub przebywa na urlopie wypoczynkowym, premia jest mniejsza. Czy tak przyznawaną premię należy uwzględnić przy ustalaniu podstawy do wyliczenia wynagrodzenia chorobowego i wynagrodzenia urlopowego? Pracownicy wynagradzani są w stawce godzinowej. Jaki zapis powinien być zawarty w regulaminie zakładu, żeby takiej premii nie wliczać przy ustaleniu podstawy do chorobowego? Sprawdź, jaka jest odpowiedź eksperta.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip