Świadczenia z tarczy 7.0 zostały zapisane w rozporządzeniu Rady Ministrów z 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19. Są nimi świadczenie na rzecz ochrony miejsc pracy, świadczenia postojowe, dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, zwolnienie od opłacania składek ZUS. Jakie są skutki podatkowe otrzymanego wsparcia?
Jeszcze w tym roku przedsiębiorcy, borykający się ze skutkami spowolnienia i kryzysu gospodarczego, otrzymają obiecaną od państwa pomoc na ochronę miejsc pracy. Prezydent 31 października 2013 r. podpisał ustawę o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy.
Prace legislacyjne nad druga ustawą antykryzysową, czyli ustawą o szczególnych rozwiązaniach dla pracowników i przedsiębiorców na rzecz ochrony miejsc pracy, związanych z łagodzeniem skutków spowolnienia gospodarczego lub kryzysu ekonomicznego praktycznie stanęły w miejscu. W opinii ekspertów Pracodawców RP rozwiązania te mogą okazać się spóźnione.
Bezzwrotna pomoc finansowa na pokrycie części wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym oraz obniżonym czasem pracy i dofinansowanie do szkoleń pracowników - to świadczenia, które będzie mógł uzyskać pracodawca na podstawie drugiej ustawy antykryzysowej. Projekt przepisów został przyjęty przez rząd.
Dopłaty do wynagrodzeń pracowników zagrożonych zwolnieniem oraz dofinansowanie kosztów szkoleń pracowników – takie wsparcie otrzymają przedsiębiorcy w trudnej sytuacji ekonomicznej. 21 Rząd przyjął projekt tzw. drugiej ustawy antykryzysowej, przygotowany przez resort pracy.
Projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach dla pracowników i przedsiębiorców na rzecz ochrony miejsc pracy związanych z łagodzeniem skutków spowolnienia gospodarczego i kryzysu ekonomicznego przewiduje rozwiązania, które mają na celu przede wszystkim ochronę miejsc pracy w okresie wprowadzonego przez przedsiębiorcę przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy. Sprawdź.
Od 1 stycznia 2012 r. ponownie obowiązuje art. 251 Kodeksu pracy określający zasady zawierania umów terminowych. Jednak przepisy przejściowe ustawy antykryzysowej, która wyłączają stosowanie tego przepisu wywołują w praktyce szereg wątpliwości.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip