Z początkiem 2021 roku zmienią się zasady funkcjonowania wyspecjalizowanych urzędów skarbowych w Polsce, przeznaczonych do obsługi tzw. dużych podatników. Obsługą największych będzie się zajmował I Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, natomiast pozostałe tego typu urzędy skupią się na obsłudze dużych i średnich firm oraz innych podmiotów ważnych dla gospodarki państwa.
Od 16 listopada 2020 r. usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i nowy model obsługi podatników jest już dostępny w całym kraju. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Zwiększy to bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.
Od 26 października 2020 r. w pięciu województwach funkcjonuje nowy model obsługi podatników przez Krajową Administrację Skarbową. Polega on na tym, że załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Od 16 listopada nowy model ma objąć cały kraj.
Do 31 października br. podatnicy mogą wysyłać ankiety w tegorocznym konkursie na „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”. Głosy na urzędy, które ich zdaniem zasługują na wyróżnienie, tym razem można oddawać wyłącznie elektronicznie.
Podmioty, które z początkiem 2021 roku będą miały obowiązek zmienić swój urząd skarbowy na wyspecjalizowany w obsłudze tzw. dużych podatników, o przejściu pod właściwość nowego organu podatkowego powinny zawiadomić dotychczasowego naczelnika urzędu skarbowego.
Ułatwienia dotyczące przepisów w zakresie składanych informacji w zawiadomieniu ZAW-RN wchodzą w życie od 1 lipca 2020 r. za sprawą m.in. zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Poznaj szczegóły zmian.
Przedsiębiorcy poszkodowani przez epidemię COVID-19, którzy w ramach Tarczy Finansowej starają się o subwencje z Polskiego Funduszu Rozwoju, w wielu przypadkach korzystają ze specjalnych pomocniczych rachunków bankowych do ich obsługi. Dowiedz się, czy takie subkonto trzeba zgłosić do urzędu skarbowego.
Przedsiębiorcy nie będą musieli szukać właściwych urzędów skarbowych do wysyłki zawiadomienia ZAW-RN składanego, gdy rachunek kontrahenta nie znajduje się na tzw. białej liście. Od 1 lipca 2020 r. zgłoszenie składa się w terminie 7 dni do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla podatnika, który dokonał zapłaty.
Ułatwienia dotyczące przepisów w zakresie składanych informacji w zawiadomieniu ZAW-RN mają wejść w życie od 1 lipca 2020 r. za sprawą m.in. zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Poznaj szczegóły zmian.
W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy od 8 maja są obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu. Fiskus zaleca jednak, aby kontaktować się z nim przede wszystkim przez Internet.
Fiskus zaleca, aby w związku z pandemią koronawirusa kontaktować się z nim przede wszystkim przez Internet. W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy od 8 maja będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu.
Przedsiębiorstwo w wyniku weryfikacji rachunku bankowego kontrahenta stwierdziło, że nie jest on umieszczony w wykazie publikowanym przez resort finansów. Czy wpłata na taki rachunek kwoty 20 tys. zł pozbawi możliwości zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów? Sprawdźmy.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip