Umów wizytę w urzędzie skarbowym – nowa usługa KAS jest już dostępna w całym kraju

Dodano: 19 listopada 2020
nowa usługa KAS

Od 16 listopada 2020 r. usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i nowy model obsługi podatników jest już dostępny w całym kraju. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Zwiększy to bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.

Nowa usługa, dzięki której klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym, zaczyna  działać w całym kraju. Jak wyjaśniła szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska, dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych, nie tylko zostanie zapewniony większy komfort załatwiania spraw klientom, ale też zostanie podniesione bezpieczeństwo wszystkich: podatników i  pracowników.

Oczywiście wiele spraw można załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, należy umawiać się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie

Nowy model obsługi został uruchomiony pilotażowo latem tego roku w województwach podlaskim i wielkopolskim. Usługa została dobrze przyjęta przez podatników i już w październiku została wprowadzona w 5 kolejnych regionach. Natomiast od 16 listopada – jest dostępna w całym kraju.

Jak się umówić na wizytę

W każdym województwie podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 17 listopada włącznie. Wizytę można umówić:

  • przez Internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego,
  • telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego.

Podatnicy doceniają nową usługę

Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi, pokazała, że według 77 % ankietowanych wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 % stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Inne sposoby załatwiania spraw online

Resort finansów zachęca do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl – dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Ze względu na sytuację epidemiczną ważne jest,  aby do urzędu umawiać się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwować przez Internet lub telefonicznie. Dzięki temu klienci unikną niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbają w ten sposób o bezpieczeństwo swoje i pracowników urzędów.

 

Źródło:

www.gov..pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz