Zwolnienie ze składek ZUS, rozłożenie na raty, przesunięcie terminów ich płatności bez opłaty prolongacyjnej – takie rozwiązania w ramach ZUS daje tarcza antykryzysowa. Czy masz prawo skorzystać z ulg? Jakie wnioski wypełnić?
Po przeczytaniu tekstu będziesz wiedzieć
Z informacji, którą Zakład Ubezpieczeń Społecznych zamieścił na swojej stronie internetowej wynika, że w najbliższych dniach klienci będą mieli możliwość kontaktowania się z jego pracownikami zarówno przez Internet, jak i telefonicznie. Sprawę w ZUS będzie można załatwić również bezpośrednio w placówce Zakładu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Ponieważ w związku ze zmianą przepisów został wydłużony termin, w którym nie funkcjonują żłobki, przedszkola, szkoły i inne placówki, do których dzieci uczęszczają, Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, co należy zrobić, aby rodzice nadal mogli korzystać z przysługujących w takiej sytuacji świadczeń.
Z początkiem lutego br. weszła w życie umowa w sprawie wyjścia Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej. W związku z tym Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował na swojej stronie internetowej informację na temat wydawania zaświadczeń A1 i E 101 dla osób, których dotyczy tzw. Brexit.
ZUS poinformował, że niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o braku opłaconych składek. W związku z tym wydał komunikat ostrzegający przed oszustami i przypomniał, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych.
Decyzję o nowej wysokości emerytury lub renty po waloryzacji oraz o przyznaniu tzw. „trzynastki” emeryci otrzymają w tym roku w jednej przesyłce pocztowej. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapowiedział, że wysyłka listów rozpocznie się w kwietniu.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna informowanie przedsiębiorców o stanie ich rozliczeń z ZUS za 2019 rok. Płatnicy dostaną podsumowanie wpłat przekazanych na indywidualny numer rachunku składkowego oraz saldo konta.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS) nową metodę podpisywania dokumentów – podpis osobisty.
Od 1 lutego 2020 r. zacznie obowiązywać mały ZUS plus. Od tego też dnia przedsiębiorcy chcący korzystać z tej preferencji muszą posługiwać się zmodyfikowanymi drukami ZUS DRA cz. II i RCA cz. II.
Od decyzji ZUS można się odwołać. Zobacz, jak przygotować takie pismo. Skorzystaj z naszego przykładu.
Według zapowiedzi Rządu około 300 tys. przedsiębiorców będzie mogło skorzystać z małego ZUS-u. Tzw. mały ZUS ma być elementem tzw. Pakietu dla Przedsiębiorców. Kto będzie mógł skorzystać z preferencji?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip