Załącznik CEIDG-PN służy do zgłoszenia informacji o więcej niż jednym pełnomocniku
Jest projekt zmian opracowany przez MF wzorów formularzy stosowanych przy ustanowieniu pełnomocnika ogólnego (PPO-1), a także składane w celu zawiadomień w zakresie zmian jego statusu (OPO-1).
Pod koniec roku mają zmienić się przepisy wykonawcze dotyczące przesyłania do organów podatkowych pełnomocnictw drogą elektroniczną. Zmiany, o których mowa, przewiduje przygotowany przez resort finansów projekt rozporządzenia MF w tej sprawie. Ich celem jest m.in. dostosowanie obowiązujących w tym zakresie regulacji do nowych przepisów o doręczeniach elektronicznych.
Wkrótce zmienią się wzory formularzy stosowane przy ustanowieniu pełnomocnika ogólnego (PPO-1), a także składane w celu zawiadomień w zakresie zmian jego statusu (OPO-1). Tak wynika z projektu rozporządzenia w tej sprawie, przygotowanego przez Ministerstwo Finansów.
Każda spółka prowadząca działalność musi załatwiać wiele spraw przed różnymi instytucjami, w tym przed ZUS. Najczęściej zadania te zlecane są zatrudnionym pracownikom lub biurom rachunkowym - po wypełnieniu i złożeniu stosownego pełnomocnictwa. Jak złożyć odpowiednie pełnomocnictwo do ZUS i jakie są najczęstsze problemy przy wypełnianiu pełnomocnictwa na formularzu ZUS PEL?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS uproszczone formularze pełnomocnictwa (PEL) oraz odwołania pełnomocnictwa (PEL-O).
Podatnik wyznaczy zastępcę do występowania przed urzędem skarbowym lub celno-skarbowym na każdym etapie sprawy, a nie tylko po wszczęciu postępowania podatkowego, kontrolnego lub w ramach czynności sprawdzających.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip