Osoba prywatna, która wynajmuje halę dla spółki i rozlicza się na zasadach ryczałtu kupiła mieszkanie nad morzem, w którym przeprowadziła remont i podpisała umowę najmu krótkoterminowego z turystami. Czy najem mieszkania należy zgłosić do urzędu? Najem hali został wcześniej zgłoszony. Czy jest możliwość rozliczania najmu hali na ryczałcie, a najmu mieszkania na zasadach ogólnych?
Nie każda działka czy budynek będący własnością Twojego klienta musi stanowić środek trwały jego firmy. Sprawdź, jak rozliczyć koszty eksploatacji takich nieruchomości i czy na kliencie będzie spoczywać obowiązek wykazania, że nie mają one osobistego charakteru.
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą od 2001 r., którego głównym źródłem dochodu jest tworzenie oprogramowania, kupił lokal gospodarczy z zamiarem otworzenia tam biura. Część za lokal zapłacił ze środków własnych, a pozostałą część z kredytu na firmę. W lokalu tym obecnie inna osoba prowadzi sprzedaż ubrań i chciałaby jeszcze przez jakiś czas ten lokal użytkować. Ponieważ przedsiębiorca nie ma w ewidencji przychodów wpisu: przychód za lokal – chciałby w takiej sytuacji na kilka miesięcy podpisać umowę wynajmu i opłacać podatek ryczałtowy za przychód powstały z tytułu wynajmu lokalu. Czy ma prawo fakturę od notariusza wliczyć w koszty? Czy odsetki od kredytu firmowego może wliczać w koszty swojej działalności? Podatnik za kilka miesięcy otworzy tam swoje biuro.
Świadczona przez spółkę kompleksowa usługa polegająca na budowie i modernizacji masztów telekomunikacyjnych nie jest usługą telekomunikacyjną, tylko usługą związaną z nieruchomością. W konsekwencji podlega stawce 23% VAT.
Na ścianie budynku mieszkalnego, w którym przedsiębiorca prowadzi firmę, został umieszczony folder reklamowy. Czy od tego należy zapłacić podatek od nieruchomości? Czy nie jest to budowla trwale związana z gruntem?
Podatnik w kwietniu 2017 roku zapłacił część podatku od nieruchomości za lata 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 wraz z odsetkami. Czy może te kwoty zapłacone w 2017 roku zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów 2017 roku?
Kupując nieruchomość z zamiarem wykorzystywania na potrzeby prowadzonej działalności, klient, będący osobą fizyczną, może nie chcieć wprowadzić ją do ewidencji środków trwałych. Nie wyklucza to jednak zaliczenia wydatków eksploatacje związanych z zakupionym budynkiem lub lokalem do kosztów uzyskania przychodu.
Globalne badanie UHY ujawnia, że gospodarki europejskie pobierają jedne z najwyższych na świecie podatków od zakupu nieruchomości najwyższej klasy.
Względy techniczne w sposób trwały muszą wyłączać możliwość wykorzystania nieruchomości w prowadzonym biznesie. Dopiero wtedy przedsiębiorca zapłaci podatek według niższych stawek. Niektóre sądy uważają, że niewykorzystanie nieruchomości w sposób trwały nie oznacza, że jest to proces nieodwracalny. Czy planowana nowelizacja ustawy o podatkach i opłatach lokalnych doprecyzuje pojęcie „względów technicznych”? Sprawdźmy.
Przyjmuje się, że nieruchomości, które nadają się do remontu nie są trwale wyłączone z prowadzenia działalności gospodarczej. A to z kolei oznacza, że są opodatkowane wyższą stawką podatku od nieruchomości. - Uznanie w komentowanym wyroku konieczności przeprowadzenia remontu za trwałą przyczynę uniemożliwiająca prowadzenie biznesu jest poglądem sprzecznym z ugruntowaną linią orzeczniczą – uważa Jakub Rychlik, doradca podatkowy.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip