Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Świadczenie usług wykonania instalacji elektrycznej na nieruchomości położonej w Niemczech a VAT
Opodatkowanie usługi informatycznej świadczonej dla nabywcy z USA
Rozliczenie VAT z tytułu świadczenia usług montażu paneli fotowoltaicznych w Niemczech i Czechach
Zdarza się, że firma, którą rozlicza biuro rachunkowe, nie dostarczy wymaganych dokumentów. Pojawia się wtedy kłopot z wysyłką na czas pliku JPK_VAT. A za niewywiązywanie się z obowiązków dotyczących JPK grożą sankcje. Co zrobić w takiej sytuacji? Poznaj wskazówki.
Przy rozliczeniach miesięcznych JPK_V7M wysyłamy do 25. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Z kolei podatnicy rozliczający VAT kwartalnie, przekazują do urzędu skarbowego jedynie część ewidencyjną JPK_V7K za pierwsze 2 miesiące każdego kwartału (w terminie do 25. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni). Natomiast po zakończeniu kwartału podatnik przekazuje część ewidencyjną za 3. miesiąc kwartału oraz część deklaracyjną za cały kwartał.
Brak transakcji w danym okresie – czy wysyłać JPK_VAT zerowy
Jeżeli w danym okresie rozliczeniowym podatnik nie dokonywał żadnych transakcji, to musi przekazywać fiskusowi JPK_V7, nawet jeśli są to dokumenty „zerowe”.
Czytaj też:
Jak w pliku JPK_VAT wykazać import towarów
Wykazywanie w pliku JPK_VAT zwrotów towarów w przypadku sprzedaży bezrachunkowej
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Wykazanie w pliku JPK_VAT wewnątrzwspólnotowego nabycia środka transportu
Likwidacja działalności gospodarczej a wysłanie JPK_VAT
Co się zmieniło w JPK_VAT od 1 stycznia 2023 r. Praktyczne zestawienie
Pliki JPK_VAT – wysyłka w określonym terminie
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jak w pliku JPK_VAT wykazać import towarów z dokumentu celnego SAD.
Polecamy też:
Wykazanie w pliku JPK_VAT wewnątrzwspólnotowego nabycia środka transportu
Likwidacja działalności gospodarczej a wysłanie JPK_VAT
Co się zmieniło w JPK_VAT od 1 stycznia 2023 r. Praktyczne zestawienie
Podatnik, który sprzedaje towar lub usługę, dokumentuje transakcję za pomocą faktury. Czasami jednak fakturę wystawia sam nabywca. Mówimy wówczas o samofakturowaniu. Sprawdź, jakie warunki muszą być spełnione, aby samofakturowanie było możliwe.
Samofakturowanie – kiedy jest możliwe
Zgodnie z obowiązującą zasadą podatnik dokonujący sprzedaży jest zobowiązany do wystawienia faktury dokumentującej daną sprzedaż, a następnie tę fakturę przekazać nabywcy. Natomiast zgodnie z artykułem 106d ustawy o VAT, z którego wynika, że podmiot nabywający towary lub usługi od podatnika może wystawiać w imieniu i na rzecz tego podatnika: faktury dokumentujące dokonanie przez podatnika sprzedaży na rzecz tego podmiotu, o których mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT (dokumentujące otrzymanie np. zaliczki), dokumentujące dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2 lit. b ustawy o VAT (np. dla unijnych kontrahentów).
Warunkiem jest zawarcie wcześniej umowy pomiędzy podmiotem oraz podatnikiem w sprawie wystawiania faktur w imieniu i na rzecz tego podatnika, w której została określona procedura zatwierdzania poszczególnych faktur przez podatnika dokonującego tych czynności. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 106d ust. 1 ustawy o VAT umowę tę należy zawrzeć jeszcze przed rozpoczęciem tej formy rozliczeń transakcji pomiędzy podatnikami.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jak wykazać w JPK_VAT usługi na nieruchomości położonej w Niemczech.
Czytaj też:
Rozliczenie VAT z tytułu świadczenia usług montażu paneli fotowoltaicznych w Niemczech i Czechach
Opodatkowanie usługi szkoleniowej świadczonej dla klienta z Anglii
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.