Dokument archiwalny
Pytanie:
W naszej spółce zatrudniamy pracownika (od 3 lat) na umowę o pracę na czas nieokreślony. Pracownikowi często zdarzają się nieusprawiedliwione nieobecności (np. w styczniu 2011 r. - 11 dni). W kodeksie pracy znajduje się regulacja dotycząca obniżenia wymiaru urlopu w przypadku przedłużającej się nieobecności przez co najmniej miesiąc (art.155 kp).
Mam zatem pytanie: czy dla tego miesięcznego okresu nieobecności można sumować dni w kolejnych miesiącach (np. styczeń - 11 dni + luty - 2 dni + marzec - 10 dni itd.), czy też musi to być 30 dni kolejno następujących po sobie - w całości? Czy w przypadku takiej nieobecności pracodawca ma obowiązek zaliczyć przysługujący pracownikowi urlop na poczet nieusprawiedliwionych nieobecności?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo