zatrudnianie pracowników

Zatrudnianie pracowników w weekendy i święta. Sprawdź, kiedy jest możliwe

Pytanie:  Czy firma zajmująca się magazynowaniem, pakowaniem, a także sprzedażą towarów do Niemiec poprzez platformę ebay, a także poprzez zlecenie od innych firm może zatrudniać pracowników w weekendy i święta? Jako podstawę chciałbym wskazać art. 1519, art. 15110 i art. 15111 § 1 kp. Firma sprzedaje według własnych zamówień internetowych od osób fizycznych z zagranicy towary, a więc dostaje zamówienie na własnym sklepie internetowym oraz na ebayu, pakuje i wysyła towar. Jest także jest drugi model – firma świadczy usługi pakowania dla większych firm z Niemiec, a te firmy zlecają pakowanie i wysyłkę towarów z magazynu w Polsce. Problem polega na tym, że gdy w Polsce są święta - w Niemczech najczęściej tych świąt nie ma, a gdy są święta w Niemczech to pracownicy nie mają co robić, mimo że u nas jest normalny dzień pracujący. Jeśli mogę zastosować ten przepis z punktu 11, to czy pracownikom muszę dawać wcześniej jakieś oświadczenia, że w ten dzień ma przyjść np. w sobotę lub 1 listopada, a za to otrzymuje dzień wolny tego i tego dnia. Kiedy ten dzień wolny najpóźniej może dostać? Czy w umowie o prace powinienem jakoś zawrzeć informację, że pracownicy będą pracować czasem i w święta? Nie mamy regulaminu pracy. Każdy z pracowników dostaje szczegółowe warunki zatrudnienia.