16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Ustawa dopuszcza prowadzenie do końca roku ewidencji odpadów w formie papierowej, ale pod pewnymi warunkami.
Sposób rozliczenia subwencji finansowej z PFR budzi wątpliwości i dlatego stał się przedmiotem wyjaśnień ministra finansów. Rozliczając subwencję, należy uwzględniać, to, że w momencie jej przyznania trudno jednoznacznie mówić o definitywnym przysporzeniu po stronie podatnika. Umorzenie subwencji i wysokość tego umorzenia nie są pewne.
Na podstawie tarczy antykryzysowej podwyższono limity zwolnień przedmiotowych z PIT dla niektórych świadczeń o charakterze socjalnym. Są już pierwsze praktyczne problemy z tym związane, które wyjaśnia nasz ekspert.
Podatnicy mają wątpliwości, czy mogą składać wnioski o kolejną pomoc w ramach pakietu COVID-19, mimo odmowy przyznania świadczenia lub braku rozpatrzenia wniosku. Sprawdźmy.
Kolejny pakiet pomocowy zawiera m.in.:zmiany w zakresie wykonywania pracy przez cudzoziemców, czy zmianę zasad waloryzacji emerytur. Sprawdź szczegóły.
Ustawa z 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 już obowiązuje. Jakie zmiany nastąpią w zakresie podatków?
Po przeczytaniu testu będziesz wiedzieć:
- jak zmienią się zasady odliczania darowizn;
- jak tarcza 4.0 zmieni przepisy o uldze na złe długi;
- jak zostaną doprecyzowane regulacje dotyczące pracy zdalnej.
Nowe rozwiązania wprowadzone ustawą z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 tzw. „Tarcza antykryzysowa 3.0”, spowodowały konieczność wprowadzania zmian w niektórych wnioskach o wsparcie z ZUS.
Prawo do dodatkowego zasiłku opiekuńczego, zmiany w świadczeniu postojowym i w wolnieniu z ZUS dla samozatrudnionych, wsparcie pracodawcy zatrudniającego osobę niepełnosprawną – takie m.in. zmiany wprowadziła ustawa. Sprawdź, jak je stosować.
W związku z tarczą antykryzysową minister finansów przygotował rozporządzenie, które przesuwa obowiązki dotyczące sporządzania sprawozdań przez jednostki. Skorzystaj z praktycznego zestawienia nowych terminów.
Doprecyzowanie zasad wykonywania pracy zdalnej, czasowe zawieszenie obowiązku odbierania zaległych urlopów do 30 września, osłona finansowa dla samorządów, ułatwienia dla wykonawców przetargów i zamawiających – takie zmiany zakłada kolejna już ustawa pomocowa.
Celem webinarium jest kompleksowe zaprezentowanie sposobu bezbłędnego wypełniania wniosków RDU, RDZ, RSP-C, RSP-D, RSP-CK i RSP_DK wraz z omówieniem warunków przyznawania świadczeń z ZUS w ramach tarczy antykryzysowej dedykowanych dla przedsiębiorców, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wykonujących umowy cywilno-prawne.
Podczas szkolenia ekspert przeprowadzi instruktaż z zakresu wypełniania i składania dokumentów za pośrednictwem PUE ZUS.
Uczestnicy uzyskają odpowiedź na pytanie, jakich czynności należy dokonać, jeśli mamy problem ze złożeniem podpisu kwalifikowanego i ePUAP- u.
Podczas webinarium poznasz odpowiedzi m.in. na takie pytania:
Korzyści z webinarium:
Wyeliminowanie ryzyka odrzucenia wniosku przez ZUS z powodu błędów, co skutkuje szybszym otrzymaniem decyzji administracyjnej i środków finansowych na konto.
Szkolenie prowadzi:
Barbara Dąbrowska - manager działu księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, Dyrektor ds. finansów w firmie consultingowej
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip