Pytanie: Mamy automaty, gdzie klient otrzymuje faktury zakupu. Często klienci wpisują tylko imię i nazwisko, bez adresu. Usługa nie została wykonana z naszej winy (awaria sprzętu), więc klient prosi o fakturę korygującą i zwrot środków. Czy to błąd, jeśli faktura korygująca korekta zawiera tylko imię i nazwisko, tak jak pierwotna? Czy należy poprosić klienta o adres, aby faktura zawierała poprawne dane?
W jakich sytuacjach podatnicy mają obowiązek wystawiać faktury korygujące? Kiedy nie jest dopuszczalne wystawianie faktur korygujących do zera? Sprawdźmy.
Jednoosobowa firma rozliczająca się na PKPiR oraz będąca podatnikiem VAT we wrześniu 2021 r. otrzymała duplikat faktury korygującej (towar) wystawiony w kwietniu 2019 r. Faktura nie była wcześniej zaksięgowana. Data wydruku duplikatu – 23 września 2021 r. Jak teraz należy zaksięgować fakturę do ewidencji VAT oraz do PKPiR?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip