Pytanie:
W "Regulaminie wynagradzania pracowników" zostały określone zasady przyznawania premii uznaniowej i wygląda to następująco:
- Prawo do premii przysługuje pracownikom zatrudnionym w (tutaj wpisano nazwę firmy).
- Premia ma charakter uznaniowy i nie może być przedmiotem roszczenia.
- Premia przyznawana jest kwartalnie. Przyznanie premii dla pracowników powinno nastąpić w ciągu 5 dni roboczych po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za dany kwartał.
- Wpływ na decyzję o przyznaniu i wysokości premii będą miały: pozytywna ocena pracy, jej efektywność i wyniki.
- Podstawę naliczenia premii stanowi wynagrodzenie zasadnicze
Zasady nic nie mówią o tym czy byłym pracownikom przysługuje premia. Jak postąpić w przypadku pracownika, który po przepracowaniu pełnego kwartału przechodzi na emeryturę np. od 1 kwietnia 2015 r. Premia za I kwartał zostanie wypłacona około 5 maja 2015 r. Pracownik, który przejdzie na emeryturę w dniu 1 kwietnia 2015 r. nie będzie pracownikiem w dniu wypłaty premii. Czy należy mu wypłacić premię za I kwartał? Czy zapis w pkt.1 świadczy o tym, że byłemu już pracownikowi nie przysługuje premia?
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Magdalena Z Skalska
Specjalista z zakresu kadr, płac i ubezpieczeń społecznych, autorka książek i licznych publikacji w tej dziedzinie. Współpracuje z różnymi branżowymi serwisami i czasopismami. Prowadzi szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce