Certyfikat rezydencji straci ważność, gdy zmieni się siedziba podatnika

Dodano: 29 kwietnia 2014
Maciej Soprych, członek zarządu w spółkach kapitałowych, członek ACCA

Przepisy  nie  regulują  tego,  jak długo certyfikat rezydencji zachowuje swoją aktualność. W konsekwencji dokument ten jest ważny do czasu, aż nie ulega zmianie potwierdzony w nim stan faktyczny – potwierdził dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu.

Pytanie podatnika

Na podstawie certyfikatów rezydencji podatkowej bank przy poborze podatków stosuje stawki przewidziane przez właściwe umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub przewidziane tam zwolnienia.

Pojawiła się wątpliwość, czy certyfikat rezydencji niewskazujący daty, do której obowiązuje, stanowiący zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedziby podatnika do celów podatkowych zachowuje swoją aktualność do czasu, aż nie ulegnie zmianie wskazany w nim stan faktyczny.

Bank uważał, że certyfikat jest ważny dopóty, dopóki nie zmieni się rezydencja podatkowa podatnika zagranicznego.

Pozostało jeszcze 79 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zobacz, jak PortalFK.pl pomoże Ci wykonywać swoją pracę bezbłędnie i zawsze na czas:

  • Znajdziesz rozwiązania przeszukując nasze 40 000 artykułów na temat problemów zgłaszanych przez innych księgowych.
  • Będziesz w stanie szkolić siebie i innych księgowych za pomocą ponad 60 Szkoleń Video oraz Warsztatów na żywo.
  • Oszczędzisz swój czas poświęcany na księgowanie dzięki narzędziom: ponad 600 wzorów dokumentów, deklaracji i formularzy, 350 aktów prawnych, 1300 interpretacji i 50 kalkulatorów i oczywiście aktualne wskaźniki i stawki.

Przetestuj Portal FK przez 24 godziny »

Jeśli masz już dostęp do Portalu FK, zaloguj się »

Jeżeli chcesz korzystać z tego artykułu bez ograniczeń czasowych, wykup dostęp jednorazowy:
Przez PayU (19.90 zł netto) »Przez SMS (25.00 zł netto) »
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
wiper-pixel