Likwidacja środka trwałego oznacza wycofanie danego składnika majątku (aktywa) z użytkowania. Może to nastąpić na przykład w wyniku utraty przydatności, zniszczenia, gdy dany składnik nie będzie używany w przypadku zmiany profilu działalności, przypadkami losowymi, np. pożarem, kradzieżą itp. Oznacza to, że dany składnik należy wyksięgować z aktywów. Poznaj skutki rachunkowe i podatkowe związane z likwidacją środka trwałego.
Wyróżniamy dwa rodzaje likwidacji:
Likwidacja środka trwałego – pamiętaj o właściwej dokumentacji
Postawienie środka trwałego w stan likwidacji następuje:
Po przeczytaniu tekstu:
Polecamy też:
Przedsiębiorcy starają się o różnego rodzaju dotacje i subwencje – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Są one często wydatkowane w całości lub części na zakup środków trwałych. Zobacz, jak w takiej sytuacji należy rozliczać odpisy amortyzacyjne.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip