Autor: Katarzyna Trzpioła
Dodano: 21 października 2022
Pytanie:
Powołana zarządzeniem dyrektora z lipca 2022 roku, komisji ds. oceny przydatności składnika majątku ruchomego oraz jego wyceny w miesiącu sierpień zakwalifikowała składnik rzeczowego majątku ruchomego do kategorii zużytego i zaproponowała jego likwidację, po wcześniejszej próbie sprzedaży. Kierownik jednostki zaakceptował wniosek komisji i polecił wystawić na stronie BIP jednostki informacje o możliwości zakupu składnika rzeczowego majątku ruchomego. Do końca terminu składania ofert, czyli do końca sierpnia nie zgłosił się żaden z oferentów. W związku z tym kierownik jednostki polecił rozebranie pieca i jego sprzedaż na surowce wtórne. We wrześniu rozebrano składnik majątku i wystawiono OT. Elementy stalowe pozostałe z rozbiórki zostaną sprzedane w październiku. W którym momencie wycofać środek trwały z ewidencji i jakie księgowania przeprowadzić na kontach?
Pozostało jeszcze 52% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości