Ostatnio w mediach aż huczy od reklam nowoczesnych ekspresów do kawy, atrakcyjnych promocji i preferencyjnych cen. Nic dziwnego, że firmy często dysponują drogimi ekspresami do kawy, umożliwiającymi przygotowanie kawy zarówno kontrahentom, jak i pracownikom. Powstaje więc pytanie, czy wydatek na zakup takiego ekspresu stanowi koszt uzyskania przychodu, w szczególności gdy działalność gospodarcza prowadzona jest w domu.
Obowiązujące zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów pozwalają rozliczać w ramach działalności wydatki ponoszone na reklamę firmy, natomiast wydatki reprezentacyjne nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Co więcej, podatnicy mają olbrzymie trudności z interpretowaniem pojęcia „reprezentacja” dla celów podatkowych, co znajduje również odzwierciedlenie w rozbieżnych stanowiskach organów podatkowych i sądów administracyjnych. Czy resort finansów planuje nowelizację tych przepisów?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip