informacja pit-11

Brak PESEL i adresu podatnika – czy wolno nie wysłać PIT-11

Brak PESEL i adresu podatnika – czy wolno nie wysłać PIT-11

Elektroniczna wysyłka PIT-11

Jakie obowiązki ma płatnik w związku z przekazywaniem podatnikom informacji PIT-11 w formie elektronicznej

Wiele firm korzysta z platform internetowych, systemów i aplikacji, które umożliwiają przesyłanie i wypełnianie wewnętrznych dokumentów. Coraz częściej płatnicy udostępniają podatnikom PIT-11 w wersji elektronicznej. O jakich wymaganiach trzeba wówczas pamiętać, aby zakład pracy wypełnił ustawowe warunki związane z przekazaniem PIT-11 pracownikom. Sprawdźmy.

Pracodawcy jako płatnicy mają obowiązek poboru zaliczek na PIT od przychodów ze stosunku pracy. Zakłady pracy są zobowiązane ponadto zobowiązane do sporządzenia oraz przesłania podatnikom oraz urzędom skarbowym informacji PIT-11 po zakończeniu każdego roku podatkowego. Do urzędu PIT-11 trzeba wysłać do końca stycznia, a podatnikom przekazać do 29 lutego 2024 r.

W wielu firmach pracownicy mają możliwość dostępu oraz korzystania z wewnętrznego elektronicznego portalu pracowniczego. Służy on do obsługi spraw kadrowo-płacowych oraz pracowniczych. Takie narzędzie umożliwia pracownikom składanie określonych  wniosków. Można też pobierać dokumenty udostępniane na portalu.

Niektóre podmioty rezygnują w związku z tym z przesyłania informacji PIT-11 w formie papierowej.

Jak elektronicznie można przekazywać PIT-11

Coraz częściej firmy decydują się na przesyłanie pracownikom informacji PIT-11 w formie dokumentu elektronicznego. Jest on zamieszczony  w portalu firmowym w postaci nieedytowalnego pliku PDF. Plik jest sporządzany zgodnie z ustalonym wzorem określonym przez ministra finansów oraz opatrzony nadrukiem z imieniem, nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do sporządzenia Informacji PIT-11.