Pytanie: Jak zaksięgować fakturę sprzedaży, dla której forma płatności brzmi : „Rozliczenie barterowe”? Czy powinnam dołączyć do dokumentów umowę dotyczącą tego barteru, albo jakieś inne dokumenty?
Spółka wystawiła fakturę 8 grudnia 2015 r. za najem powierzchni magazynowej za 6 miesięcy – od listopada 2015 do kwietnia 2016 roku. Czy przychody należy rozliczyć w czasie – dwa miesiące uznać w rachunku w 2015 roku, a pozostałą część rozliczyć w czasie i co miesiąc w 2016 roku wprowadzać do rachunku? Czy będzie różnica w podejściu bilansowym i podatkowym?
Pytanie: Spółka wystawiła fakturę 8 grudnia 2015 r. za najem powierzchni magazynowej za 6 miesięcy – od listopada 2015 do kwietnia 2016 roku. Czy przychody należy rozliczyć w czasie – dwa miesiące uznać w rachunku w 2015 roku, a pozostałą część rozliczyć w czasie i co miesiąc w 2016 roku wprowadzać do rachunku? Czy będzie różnica w podejściu bilansowym i podatkowym?
Przepisy o VAT nie określają obowiązujących podatników wzorów faktur. Wskazują jedynie wymaganą treść faktur. W praktyce pojawia się jednak sporo wątpliwości.
Poprawnie wystawiona faktura powinna zawierać elementy wskazane w art. 106e ust. 1 ustawy o VAT. Nie ma obowiązku umieszczenia kwoty do zapłaty słownie – potwierdził dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej, nr IPPP1/4512-405/15-4/AW.
Wystawca może anulować fakturę, która nie trafiła do obrotu, czyli nie została doręczona nabywcy, a czynność objęta fakturą nie została wykonana.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip