Minister Cyfryzacji wydał komunikat, w którym określił nowy termin wdrożenia obowiązku stosowania tzw. e-doręczeń. Dzięki temu objęte nim podmioty, do których oprócz m.in. organów administracji rządowej i samorządowej, należą również niektórzy przedsiębiorcy oraz osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, wiedzą już ile czasu zostało im na jego realizację.
Sejm znowelizował przepisy ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. W wyniku tego podmioty zobligowane do wdrożenia zawartych w niej rozwiązań w zakresie stosowania e-doręczeń, zyskały więcej czasu na realizację związanych z tymi przepisami obowiązków.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o planowanym przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych. Decyzja zapadła po spotkaniu z przedstawicielami podmiotów, które zgodnie z przepisami miały wdrożyć system e-doręczeń do 10 grudnia br.
10 grudnia br. wchodzi w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń przez określone w przepisach podmioty. Resort cyfryzacji apeluje, aby nie odkładać tego na później i już teraz podjąć kroki w celu realizacji ustawowych obowiązków w tym zakresie.
Z dniem 5 października br. wejdą w życie przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Umożliwią one stosowanie tzw. e-doręczeń zarówno w instytucjach publicznych, jak i w kontaktach obywateli z tymi instytucjami, a także w obrocie gospodarczym. Pierwotnie regulacje tej ustawy miały zacząć obowiązywać z początkiem lipca, jednak trwająca pandemia COVID-19 pokrzyżowała te plany.
Od 25 czerwca br. obowiązują przepisy nowelizujące ustawę o doręczeniach elektronicznych. Na ich podstawie uległ przesunięciu termin jej wejścia w życie, a także terminy rozpoczęcia stosowania e-doręczeń przez zobligowane do tego podmioty. Tak jak w przypadku wielu innych przepisów, zmiany w ich obowiązywaniu mają związek z trwającą pandemią COVID-19.
Szybki i wygodny sposób komunikowania się obywateli z urzędami to główny cel ustawy o e-doręczeniach. List polecony z urzędu będzie można odebrać elektronicznie. E-doręczenia będą miały takie sam skutek prawny, jak wysłanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru czy doręczeniem osobistym. Poznaj szczegóły.
Rząd przyjął projekt ustawy o doręczeniach elektronicznych, która ma zapewnić szybki sposób komunikowania się obywateli z urzędami. Od 2021 roku będzie można odbierać i wysyłać korespondencję poleconą z urzędu elektronicznie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip