Autor: Mariusz Olech
Dodano: 8 października 2026
Zwrot składki chorobowej przez ZUS trzeba rozliczyć w PIT, jeżeli przedsiębiorca wcześniej zaliczył tę składkę do kosztów podatkowych lub odliczył od dochodu (przychodu). Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że sposób rozliczenia zależy od wcześniejszego ujęcia składki oraz od formy opodatkowania przedsiębiorcy. Sprawdź wyjaśnienie MF w tej kwestii.
Korzyści
- Dowiesz się, od czego według MF zależy sposób, w jaki przedsiębiorca powinien rozliczyć w PIT otrzymany zwrot składki chorobowej.
- Przeczytasz, jaki wpływ na to rozliczenie ma likwidacja działalności gospodarczej albo zmiana formy opodatkowania.
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mariusz Olech
Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.