Wiele zmian dotyczących ulgi na złe długi jest ukrytych w przepisach przejściowych trzeciej ustawy deregulacyjnej. Inne z kolei powstają w wyniku skreślenia dotychczasowych przepisów. Chociaż nowelizacja wydaje się być - na pierwszy rzut oka - korzystna dla wierzycieli, w istocie zabezpiecza interesy fiskalne Skarbu Państwa, przy okazji upraszczając niektóre obowiązki przedsiębiorców.
Przedsiębiorcy nie będą mogli skorzystać z ulgi na złe długi, w przypadku gdy dłużnik będzie objęty postępowaniem upadłościowym bądź likwidacyjnym.
Zwiększenie kręgu podmiotów objętych definicją małego podatnika, skrócenie do dwóch miesięcy okresu, w którym można skorzystać z tzw. „ulgi na złe długi” oraz wprowadzenie możliwości korekty przychodów w przypadku nieotrzymania zapłaty za towar lub usługę to pozytywne zmiany zgłoszone podczas drugiego czytania projektu trzeciej ustawy deregulacyjnej. Komisja Finansów Publicznych wniosła jednak o odrzucenie tych poprawek przez Sejm.
Zdarza się, że podatnicy sprzedają wierzytelności, a wcześniej skorzystali z ulgi na złe długi. Jaki ma to skutek dla podatnika? Przeczytaj artykuł!
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu Pismo z 6 czerwca 2009 r., sygn. ILPP2/443-424/09-2/MN
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip