Przekonaj się, czy refaktura z pozycją „koszty dodatkowe zgodnie z umową”, wystarczy, aby wydatki na marketing zaliczyć do kosztów podatkowych.
Firmy prowadzące działalność polegającą na wynajmie lokali użytkowych i mieszkalnych często refakturują koszty mediów na najemcę. Warto przy tym pamiętać, że rozbieżnym stanowisku fiskusa w zakresie momentu rozliczenia kosztów.
Przedsiębiorca posiada polisę OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. W trakcie trwania ubezpieczenia, ubezpieczyciel na wniosek ubezpieczonego objął polisą również nowo powstały podmiot powiązany, który prowadzi działalność w takim samym zakresie co ubezpieczony. Cena ubezpieczenia z tytułu tego przystąpienia nie uległa zmianie. Czy podmiot, który przystąpił do ubezpieczenia powinien ponieść koszt z tytułu przystąpienia do ubezpieczenia? Jeżeli tak to jaki dokument powinien zostać wystawiony by rozliczyć ten koszt pomiędzy podmiotami? W jaki sposób wyznaczyć udział w koszcie podmiotu który przystąpił do ubezpieczenia? Czy będzie to dla niego koszt podatkowy, a dla pierwotnie ubezpieczonego przychód podatkowy?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip