Niewłaściwe sporządzanie arkuszy spisowych, wadliwe wprowadzanie do nich korekt i poprawek czy rozciąganie w czasie prac to tylko niektóre błędy popełniane podczas inwentaryzacji. Sprawdźmy, jakie są inne nieprawidłowości. Warto się z nimi zapoznać, aby przeprowadzając inwentaryzację, ich unikać.
Jesień czas przygotowywania do inwentaryzacji za 2017 r. Poznaj wytyczne, jakie przygotował Komitet Standardów Rachunkowości w zakresie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów.
W czasie webinarium omówione zostaną wytyczne dotyczące m.in.:
Podczas szkolenia online ekspert w praktyczny sposób wyjaśnia, wszystko co musisz wiedzieć o nowych wytycznych w sprawie inwentaryzacji. Poznamy też odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości w tym zakresie.
Szkolenie poprowadzi:
dr Katarzyna Trzpioła, specjalista prawa podatkowego i bilansowego, doświadczony wykładowca i praktyk, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskie, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.
Wstęp:
Właściwie przeprowadzona inwentaryzacja pozwala na ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki, co jest podstawą prawidłowego sporządzenia przez nią sprawozdania finansowego za dany rok. Wiąże się ona z koniecznością wykonania wielu czynności i przygotowania odpowiedniej dokumentacji. Wstępem zaś do nich jest sporządzone przez kierownika jednostki zarządzenie w tej sprawie.
Większe prace nad zamknięciem roku, a dokładnie inwentaryzację - zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości - można rozpocząć w ciągu ostatnich 3 miesięcy roku, do dnia bilansowego, zatem od października, wcześniej jednak należy się do tego przygotować, wydając m.in. zarządzenie w tej sprawie oraz dokonać wyboru biegłego rewidenta.
Brak właściwej kontroli przygotowania, przebiegu i rozliczenia inwentaryzacji, czy powoływanie do prac inwentaryzacyjnych osób niekompetentnych - to tylko niektóre nieprawidłowości. Jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas inwentaryzacji?
Wrzesień to czas przygotowywania do inwentaryzacji za 2017 r. Poznaj wytyczne, jakie przygotował Komitet Standardów Rachunkowości w zakresie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów.
Zarządzenie ws inwentaryzacji jest jednym w formalnych warunków sporządzenia rzetelnego sprawozdania finansowego. Warto, aby było już ono zgodne z zapisami znowelizowanej ustawy o rachunkowości i nie zawierało nieprawidłowości.
Ostatnie trzy miesiące roku to czas, kiedy u klientów biur rachunkowych trwają prace związane z inwentaryzacją i remanentem. Podpowiemy, na co należy zwrócić uwagę klientowi, aby móc rozliczyć dobrze wyniki w księgach lub podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Proces inwentaryzacji zazwyczaj jest długi i wymaga dobrej organizacji oraz skrupulatności. Bardzo łatwo popełnić błędy choćby przy sporządzaniu arkuszy spisowych. Poniżej prezentujemy najczęściej spotykane nieprawidłowości. Zapoznaj się z nimi i uniknij ich w swojej pracy.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip