Pytanie:
W październiku 2016 roku naliczyliśmy zwolnionemu pracownikowi ekwiwalent za urlop w wysokości 25.000 zł. Jednak ze względu na trudną sytuację finansową wypłacamy ten ekwiwalent w ratach. W listopadzie 2016 roku wypłaciliśmy 5.000 zł, a z kolei w grudniu kolejne 5.000 zł. Pozostała kwota będzie płatna w styczniu, lutym i marcu 2017 roku. Dodam, że naliczony ekwiwalent był z 32% podatkiem (przychód pracownika był wysoki). Jak zatem wystawić PIT i czy korygować przychody pracownika za 2016 roku, czy ująć również cały naliczony a niewypłacony ekwiwalent?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej