Czasami trzeba utworzyć rezerwy z tytułu niewykorzystanego urlopu

Czasami trzeba utworzyć rezerwy z tytułu niewykorzystanego urlopu

Przy sporządzaniu sprawozdania finansowego jednostka ma obowiązek uwzględniać zdarzenia po dniu bilansowym. Dotyczy to także kwestii związanych z niewykorzystanymi za poprzedni rok urlopami. Nie zawsze jednak tworzenie rezerwy będzie niezbędne.

Rezerwa na niewykorzystane urlopy to, według art. 39 ust. 2 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2013 r. poz. 330 ze zm., dalej: uor), rozliczenie międzyokresowe bierne. Dotyczy bowiem podstawowej działalności operacyjnej jednostki, a powołany przepis wskazuje między innymi, że jednostki tworzą je w związku z obowiązkiem wykonania w przyszłości świadczeń związanych z bieżącą działalnością na rzecz pracowników, w tym świadczeń emerytalnych.

Sprawdź też:

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

       
           

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu

               PayU »
   9.00 zł netto
   SMS »
   10.00 zł netto
       
   
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

Przetestuj Portal FK przez 7 dni za DARMO - otrzymasz dostęp do wszystkich treści Załóż konto testowe

x
wiper-pixel