Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Rozpoczęcie przez uczestnika PPK wypłaty oszczędności z programu, po osiągnięciu 60. roku życia, oznacza, że nie mogą być za niego dokonywane wpłaty do PPK. Od 21 listopada br. PFR poinformuje o tym – za pośrednictwem instytucji finansowych prowadzących rachunki takiego uczestnika – wszystkich pracodawców.
Decyzja uczestnika PPK o rozpoczęciu wypłat po osiągnięciu 60. roku życia oznacza zakończenie oszczędzania w PPK. W takiej sytuacji wpłaty do PPK - zgodnie z art. 97 ust. 3 ustawy o PPK - nie są dokonywane ani dopłaty roczne nie są przekazywane. Pracodawca o złożeniu wniosku o taką wypłatę, dowiaduje się od instytucji finansowej, do której taki wniosek wpłynął. Instytucja finansowa o jego złożeniu informuje jednak tylko pracodawcę, z którym ma zawartą umowę o zarządzanie PPK.
Obecnie obowiązujące przepisy ustawy o PPK nie pozwalają na przekazanie informacji o rozpoczęciu wypłat przez uczestnika po ukończeniu przez niego 60. roku życia – innym pracodawcom, którzy odprowadzają za niego wpłaty do PPK. Dzięki zmianom ustawy o PPK od 21 listopada br. stanie się to możliwe.
Po zmianie ustawy, instytucja finansowa informować będzie nie o złożonym przez uczestnika PPK wniosku, tylko o rozpoczęciu wypłaty środków uczestnika PPK. Taką informację przekaże ona nie tak jak dotychczas tylko pracodawcy, z którym ma zawartą umowę o zarządzanie PPK, ale także PFR. PFR za pomocą systemu ewidencji PPK, niezwłocznie poinformuje inne instytucje finansowe o rozpoczęciu wypłaty środków zgromadzonych na rachunku PPK uczestnika PPK, dla którego instytucje te prowadzą rachunki PPK.
Wskazane wyżej instytucje finansowe, niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania od PFR informacji o rozpoczęciu przez uczestnika PPK wypłaty po osiągnięciu przez niego 60. roku życia, poinformują pracodawców, z którymi zawarły umowy o zarządzanie PPK, o rozpoczęciu tej wypłaty.
Zgodnie z nowym brzmieniem art. 97 ust. 3 ustawy o PPK, po otrzymaniu informacji od instytucji finansowych o rozpoczęciu przez pracownika wypłat:
Wcześniejsze brzmienie ustawy, mówiło o niedokonywaniu wpłat oraz nieprzekazywaniu dopłaty rocznej. Ustawodawca doprecyzował omawianą regulację, aby ograniczyć wątpliwości interpretacyjne. W zmodyfikowanym art. 97 ust. 3 ustawy o PPK przyjęto, że podmioty zatrudniające nie obliczają, nie pobierają i nie dokonują wpłat. Wprost też zostało wskazane, że oprócz dopłaty rocznej także wpłaty powitalne nie są przekazywane.
Sprawdź też:
Rośnie wartość aktywów zgromadzonych w PPK
Zawieszenie udziału instytucji finansowej w Ewidencji PPK a wpłaty do tego programu
Pracodawca może wcześniej zawrzeć umowę o prowadzenie PPK
PPK jako benefit – dofinansowanie składki dodatkowej przez pracodawcę
Źródło:
www.mojeppk.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.