Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Nowo powstałe przedsiębiorstwo nie zatrudnia pracowników, ale zatrudnia zleceniobiorców. Sprawdź, czy w takiej sytuacji ma obowiązek zawrzeć umowę o zarządzanie PPK.
Na przedsiębiorstwie spoczywa taki obowiązek, jeśli co najmniej jeden ze zleceniobiorców – z tytułu umowy zlecenia, na podstawie której został zatrudniony – podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, czyli jest osobą zatrudnioną w rozumieniu ustawy o PPK.
Podmiotami zatrudniającymi w rozumieniu ustawy o pracowniczych planach kapitałowych są m.in. pracodawcy i zleceniodawcy, którzy mają numer identyfikacyjny (NIP lub REGON). Jeśli pracodawca albo zleceniodawca nie ma takiego numeru, „podmiotem zatrudniającym” jest płatnik składek w rozumieniu ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Należy pamiętać, że – aby być podmiotem zatrudniającym – nie trzeba koniecznie zatrudniać pracowników. Wystarczy zatrudnienie jakiejkolwiek „osoby zatrudnionej” w rozumieniu ustawy o PPK.
Sprawdź też:
Nowe progi unijne w zamówieniach publicznych a PPK
W 2024 roku zmiana limitu wynagrodzenia uprawniającego do obniżenia wpłaty podstawowej do PPK
Poznaj nowe limity w IKE, IKZE, PPE na 2024 rok
Czy wpłaty do PPK nalicza się tylko od wynagrodzenia pracownika
Źródło:
www.mojeppk.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.