Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Wszystko wskazuje na to, że od 1 lipca 2023 r. zostanie odwołany w Polsce stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2. Oznacza to zakończenie obowiązywania wielu przepisów tymczasowych, w tym w zakresie prawa podatkowego. Jakie ma to konsekwencje podatkowe dla przedsiębiorców?
Biała lista podatników VAT: Skrócenie terminu składania zawiadomień ZAW-NR
Przepisy ustaw o podatku dochodowym oraz Ordynacji podatkowej przewidują możliwość wyłączania sankcji za dokonanie płatności na rachunek kontrahenta spoza białej listy poprzez dokonanie zawiadomienia na formularzu ZAW-NR.
Czytaj też:
Odliczenie VAT z faktury wystawionej przez kontrahenta wykreślonego z rejestru podatników VAT
Nieposiadanie przez kontrahenta rachunku na „białej liście”
Standardowy termin złożenia takiego zawiadomienia wynosi 7 dni od dnia zlecenia przelewu (zob. art. 22p ust. 4 pkt 1 ustawy o PIT, art. 15d ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT oraz art. 117ba § 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej). W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonych w związku z COVID-19 termin ten jest przedłużony do 14 dni od dnia zlecenia przelewu.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Zakończenie stanu epidemii w Polsce. Sprawdź, skutki podatkowe
Zniesienie stanu epidemii – poznaj konsekwencje dla pracodawców
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.