Autor: Tomasz Krywan
Dodano: 21 października 2024
Pytanie:
Klient nie zapłacił faktury, a w kwietniu 2024 r. minęło 90 dni od terminu płatności. W związku z tym firma skorzystała z ulgi w VAT w drodze korekty deklaracji za 04/2024 w terminie późniejszym, tj. 24.09.2024 r. Złożono też wniosek o stwierdzenie nadpłaty z prośbą o zaliczenie tej nadpłaty na poczet zobowiązania z tytułu VAT za miesiąc 07/2024. Płatność zobowiązania VAT za 08/2024 firma pomniejszyła o powstałą nadpłatę. W trakcie weryfikacji wniosku okazało się, że klient w dniu 04.10.2024 zapłacił częściowo tę fakturę. Urząd skarbowy zarzuca firmie, że nienależnie skorzystała z nadpłaty i powinna wycofać wniosek o stwierdzenie nadpłaty i uregulować kwotę VAT z odsetkami. Jakie jest prawidłowe postępowanie?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Jak postąpić w przypadku wystąpienia nadpłaty w przypadku skorzystania z ulgi na złe długi?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.