Pytanie:
W naszej firmie w regulaminie wynagradzania mamy zapis dotyczący wypłacania premii. Premia dodatkowa i uznaniowa nie ma charakteru roszczeniowego. Jeżeli jest wypłacona w danym miesiącu, wypłacana według uznania pracodawcy i nie jest pomniejszana w razie choroby pracownika w tym miesiącu. Tym samym premia ta nie jest wliczana do podstawy zasiłku chorobowego. Z kolei premia procentowa jest pomniejszana za czas choroby pracownika i jest doliczana do podstawy wymiaru zasiłku chorobowego (zapis w regulaminie wynagradzania). Jeżeli chodzi o osobę zarządzającą firmą, nie ma zapisu w umowie o pracę o niepomniejszaniu premii procentowej za czas nieobecności. Premii nie pomniejszamy za czas nieobecności, a tym samym doliczamy do podstawy zasiłku chorobowego. Czy postępujemy właściwie?
Pozostało jeszcze 60% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Maciej Karpiński
Specjalista z zakresu prawa pracy, zarządzania pracownikami i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Prawnik. Wykładowca na kursach kadrowo-płacowych. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje m. in. pracę na kierowniczych stanowiskach w działach personalnych banków oraz w komórkach audytu i kontroli, w samorządzie terytorialnym.