Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Klienci ZUS coraz częściej decydują się na pobieranie swoich świadczeń na konto w banku. Już ponad 75% z nich posiada i korzysta z rachunku bankowego. Bezgotówkowy sposób otrzymywania emerytury czy renty to dla nich wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu.
Poziom ubankowienia wśród klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych systematycznie wzrasta. Na koniec września 2021 roku wynosił 75,5%. Najliczniejszą grupą klientów pobierających świadczenia z ZUS są emeryci i renciści. Udział wypłat na konto w przypadku ich świadczeń to 74,9%. Emeryci częściej decydują się na bezgotówkową wypłatę świadczenia – ZUS wypłaca na konto 78% świadczeń emerytalnych. Wśród osób, które niedawno przeszły na emeryturę, udział wypłat na konto to prawie 89%.
W przypadku świadczeń krótkoterminowych, czyli zasiłków – 86,5% z nich trafia na rachunek bankowy.
Z danych ZUS wynika że, coraz więcej osób, również seniorów, dostrzega korzyści z posiadania konta w banku i korzystania z Internetu. Dzięki temu mogą szybko i wygodnie opłacać rachunki, robić zakupy przez Internet, a także załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Przez Internet, w prosty sposób mogą też zgłosić w ZUS zmianę sposobu wypłaty świadczeń – właśnie na konto w banku.
Jak wskazują badania przeprowadzone wśród klientów ZUS, osoby, które swoje świadczenia nadal otrzymują w gotówce, obawiają się nowych technologii i potrzebują pomocy. A pomocy tej oraz wsparcia udzielić mogą najmłodsi, czyli dzieci lub wnuki „nieubankowionych” seniorów.
Konkurs jest elementem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”, w której ZUS pokazuje, że korzystanie z Internetu jest łatwe i bezpieczne. A umiejętności te pomogą seniorom uchronić się przed niebezpieczeństwami i ułatwią im codzienne życie.
Sprawdź też:
Zmiany w zasiłkach wypłacanych przez ZUS od 2022 roku
Nowe i planowane zmiany ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
Jak długo przechowywać dokumenty bankowe
Uwaga na fałszywe telefony w sprawie nieautoryzowanej transakcji bankowej!
Źródło:
www.zus.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.