zmiany w VAT

szkolenie

Archiwalny Zmiany w VAT od 1 stycznia 2017 roku

Zmiana warunków skorzystania ze zwrotu VAT w terminie 25 dni, ograniczenie  stosowania kwartalnych rozliczeń VAT – to tylko niektóre zmiany, jakie wejdą w życie wraz z początkiem nowego roku. Obejrzyj szkolenie i zdobądź wiedzę jak przygotować się do zmian w przepisach.

Od 1 stycznia 2017 r. podatników czeka duża nowelizacja VAT.

Po obejrzeniu szkolenia dowiesz się m.in.:

- kto będzie musiał obowiązkowo składać deklaracje VAT w formie elektronicznej po 31 grudnia 2016 r.,

- co się zmieni w odliczaniu VAT z tytułu WNT oraz importu usług,

- kiedy będą stosowane sankcje w VAT i jak się przed nimi uchronić,

- co się zmieni w opodatkowaniu usług budowlanych,

- w jakich okolicznościach naczelnik urzędu skarbowego będzie mógł wykreślić podatnika z rejestru VAT,

- czy usługi pomocnicze do usług finansowych będą mogły nadal korzystać ze zwolnienia z VAT,

- co się zmieni w prowadzeniu ewidencji VAT.

W trakcie szkolenia eksperci w praktyczny sposób wyjaśnią, jak przygotować się do zmian w ustawie o VAT, jakie problemy praktyczne mogą pojawić się w rozliczaniu VAT po wejściu w życie znowelizowanych przepisów i na co zwrócić szczególną uwagę.

Odpowiedzą także na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług. Eksperci przedstawią również odpowiedź na pytanie, czy znowelizowane przepisy będą mogły wpłynąć na rozliczenie VAT za okresy sprzed 2017 roku.


Webinarium prowadzą:

Urszula Płusa-Szpadzik

Starszy konsultant w Accreo, doradca podatkowy nr 11884.

 

 

Justyna Kowalik

Project Manager w Accreo, doradca podatkowy nr 11945

Wstęp:

12345

Archiwalny Rewolucyjne zmiany w VAT dla sektora publicznego. Od 1 stycznia 2017 r. obowiązkowa centralizacja rozliczeń VAT

Od 1 października 2016 r. gminy wraz ze swoimi jednostkami mogą już przechodzić na nowy model rozliczeń podatku od towarów i usług. Tego dnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o VAT. Obowiązkowa centralizacja w zakresie VAT nastąpi wraz z początkiem przyszłego roku. Już dziś przygotuj się na nowe obowiązki.

Po zmianach gmina wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi będzie składała jedną deklarację VAT, na podstawie której nastąpi wspólne rozliczanie podatku.

Uwaga! O terminie, od którego jednostka będzie rozliczać VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi jednostki samorządu terytorialnego, trzeba poinformować właściwego dla siebie naczelnika urzędu skarbowego. Takiego obowiązku należy dopełnić przed dniem centralizacji, składając stosowną informację

Zapraszamy do obejrzenia materiałów video, z których dowiesz się:

- jakie obowiązki mają jednostki w związku z przejściem na scentralizowany model rozliczeń  i jak się do tego sprawie przygotować,

- co dalej z kasami rejestracyjnymi i kiedy będzie można skorzystać z ulgi na kasę,

- co zmieni się w zakresie odliczeń VAT i co trzeba wiedzieć o zasadach obliczania proporcji,

- kiedy trzeba sporządzić korekty VAT i jak zrobić to bezbłędnie.

Podczas szkolenia ekspert w praktyczny sposób omówi zagadnienia związane z centralizacja rozliczeń. Odpowiada też na najczęściej pojawiające się pytania.

Szkolenie prowadzi:

Samir Kayyali - doradca podatkowy, ekonomista, ekspert ds. zarządzania ryzykiem podatkowym, szkoleniowiec w Akademii Biznesu MDDP. Prowadzi własną praktykę podatkową.

Wstęp



Archiwalny Najczęstsze problemy dotyczące VAT i planowane zmiany

W większości przypadków obowiązek podatkowy w VAT powstaje w chwili wykonania usługi lub dostawy towarów. Często też nie ma już powiązania momentu powstania obowiązku podatkowego z datą wystawienia faktury. Podczas szkolenia ekspert omawia na przykładach bieżące problemy związanie z VAT. Przedstawia także planowane zmiany.

Po obejrzeniu szkolenia dowiesz się:

·         jak poprawnie określić obowiązek podatkowy w VAT, np. w sytuacji gdy towar jest dostarczany klientowi za pośrednictwem firmy kurierskiej,

·         jakie elementy musi obowiązkowo posiadać faktura,

·         w jakich sytuacjach można anulować fakturę,

·         czy kopie faktur można archiwizować tylko elektronicznie,

·         jakie warunki muszą być spełnione, aby obniżyć obrót z wystawionej faktury korygującej.

Upewnisz się:

·         jak obecnie składać wnioski dotyczące interpretacji podatkowych w zakresie VAT,

·         jakie są planowane zmiany w zakresie podatku od towarów i usług.

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Pietrasiewicz - doradca podatkowy specjalizujący się w problematyce VAT oraz postępowań podatkowych. Ekspert zajmuje się podatkami od prawie 15 lat. Przez kilkanaście lat współpracował z renomowanymi kancelariami (Baker & McKenzie, Allen & Overy). Wielokrotnie reprezentował klientów w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. W międzynarodowym rankingu Tax Controversy Leaders 2015 został uznany za jednego z wiodących doradców podatkowych w zakresie sporów z organami podatkowymi. Jest członkiem International Fiscal Association (IFA).

rewolucyjne_zmiany

Archiwalny Rewolucyjne od 1 stycznia 2016 r. zmiany w VAT dla sektora publicznego

Od 1 stycznia 2016 r. zaczną obowiązywać przepisy o tzw. prewspółczynniku. Do ich stosowania zobowiązane będą, między innymi, jednostki sektora finansów publicznych (np. gminy czy jednostki budżetowe), które prowadzą działalność stanowiącą działalność gospodarczą w rozumieniu VAT oraz niestanowiącą takiej działalności.

Po obejrzeniu szkolenia dowiesz się:

- będziesz wiedzieć, co w praktyce oznaczają te zmiany,

- dowiesz się, jakie są warunki odliczania kwoty podatku naliczonego w oparciu o prewspółczynnik,

- jak prawidłowo określić prewspółczynnik,

- będziesz pewny, że Twoje rozliczenia przebiegają bezbłędnie i zgodnie z nowymi regulacjami.

 

Upewnisz się:

- jak w praktyce stosować zmienione przepisy,

- jak nowe przepisy wpłyną na korektę podatku naliczonego.

Podczas szkolenia ekspert w praktyczny sposób wyjaśnia, jak zmiany w VAT wpłyną na sektor publiczny.

Zwraca przy tym uwagę na przełomowy wyrok Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskie z 29 września 2015 r. (C-276/14) oraz uchwałę NSA z 26 października 2015 r. (sygn. akt FPS 4/5).

Szkolenie poprowadzi: Szymon Dalc, doradca podatkowy, prezes zarządu w spółce doradztwa podatkowego DALC I OCHOCKI – DORADCY spółka z o.o. Od 2003 roku aktywny wykładowca współpracujący z wieloma firmami szkoleniowymi. Autor licznych publikacji prasowych dotyczących podatków. Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych w latach 2002 -2010. Sprawował między innymi funkcje Wiceprzewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Przewodniczącego Komisji Finansowej, Przewodniczącego Komisji Ofert. Aktywny uczestnik wielu innych komisji stałych Krajowej Rady Doradców Podatkowych w tym Komisji Prawa.