zakup środka trwałego

Dofinansowanie do zakupu środka trwałego w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy - księgowania

Pytanie: Dom Pomocy Społecznej, podległy starostwu powiatowemu, otrzymał dofinansowanie do zakupu środka trwałego. Nastąpiło to w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy z ZUS w wysokości 80%. Pierwsza transza dofinansowania (zaliczka) wpłynęła na wyodrębnione konto bankowe beneficjenta.

Dofinansowanie do zakupu środka trwałego w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy przyznawane jest na podstawie przepisów Rozdziału 5 ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

Dofinansowanie to pochodzi ze środków Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, który jest państwowym funduszem celowym. W ramach prewencji wypadkowej środki z tego funduszu przeznaczane są
m.in. na finansowanie działalności związanej z zapobieganiem wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, z uwzględnieniem zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej w aspekcie jej wpływu na powstawanie tych zdarzeń, w szczególności na dofinansowanie działań skierowanych
na utrzymanie zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej, prowadzonych przez płatników składek.

Przekazanie dofinansowania odbywa się na podstawie zawartej umowy pomiędzy ZUS , a płatnikiem, który wnioskował o dofinansowanie. Umowa określa warunki udzielenia dofinansowania oraz wykonania przedsięwzięcia inwestycyjnego lub inwestycyjno-doradczego, o określonej wartości, w ustalonych ramach czasowych.