Po ustaleniu ceny docelowej, kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy przy danej cenie możliwe jest zrealizowanie marży docelowej, czyli marży, która pokryje koszty kapitału oraz koszty ogólne i pośrednie przedsiębiorstwa.
Cenę docelową określa rynek, będzie ona zależna od cech i funkcjonalności naszego produktu. Cena docelowa to cena, którą klient jest skłonny zapłacić za określony wyrób. Co wziąć pod uwagę ustalając cenę?
Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić takie kształtowanie ich poziomu, żeby firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk musi być położony na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza się o 80-90% kosztów ponoszonych później.
Aby osiągnąć pożądany poziom rentowności produktu przy rynkowej cenie, warto strategiczne decyzje dotyczące przyszłych kosztów podjąć zanim rozpocznie się jego produkcja. Narzędziem zarządzania kosztami, które może w tym pomóc, jest rachunek kosztów docelowych - target costing.
Kontynuujemy serię artykułów poświęconych nowoczesnym i skutecznym sposobom redukcji kosztów przedsiębiorstwa. Po analizie modelu kaizen costing, czyli rachunku kosztów ciągłego doskonalenia, nadeszła pora na kolejną metodę - target costing. Sprawdź, jak bezbłędnie możesz go zastosować w praktyce. Przeczytaj artykuł poświęcony tej metodzie, a dowiesz się między innymi:
Kwestia redukcji kosztów podnoszona jest praktycznie zawsze w przeważającej liczbie przedsiębiorstw. Fakt ten oczywiście podyktowany bywa chęcią osiągnięcia wyższej rentowności działania, a tym samym przyczynienia się do umocnienia pozycji rynkowej i ekonomicznej przedsiębiorstwa. Poza standardowymi metodami obniżki kosztów masz również odmienne koncepcje, do których można z pewnością zaliczyć japońską metodę zwaną kaizen costing. Z tekstu - studium przypadku poświęconego tej metodzie dowiesz się m.in.:
Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić Ci takie kształtowanie ich poziomu, żeby Twoja firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk kładzie się na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza o 80-90% kosztów ponoszonych później. Przeczytaj, jak ustalić wysokość marży docelowej oraz wyznaczyć koszty docelowe w kontekście organizacji procesu budżetowania. Dowiedz się także:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip