W otrzymanym protokole z kontroli UKS wskazano, że podatnik błędnie wypełnił dwie deklaracje PIT 11 (dochód wpisano w niewłaściwe rubryki, natomiast prawidłowo pobrano zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych). Czy spółka powinna skorygować te deklaracje i dostarczyć do urzędu skarbowego mimo, że nie było uszczuplenia w podatku? Czy grozi za to mandat karno-skarbowy?
Pracownik jest zatrudniony na 1/2 etatu jako maszynista i na 1/2 etatu jako dyspozytor. Jak traktować te dwie umowy? Osobno i wtedy z każdej umowy należy się pracownikowi urlop i pozostałe świadczenia, czy jako jeden stosunek pracy? Czy należy wystawić dwie deklaracje PIT-11? Jak to prawidłowo rozwiązać, jeżeli warunki wynagradzania są zupełnie inne dla każdej z umów?
Wszyscy pracodawcy zatrudniający pracowników zobowiązani są do wystawiania PIT-11. To informacja m.in. o uzyskanych przez pracownika przychodach. Natomiast do rozliczenia dochodów uzyskanych przez pracownika na formularzu PIT-40 zobowiązani są tylko ci, którym pracownik złożył w ustawowym terminie oświadczenie PIT-12.
Trudna sytuacja gospodarcza coraz częściej zmusza przedsiębiorców do podjęcia próby restrukturyzacji firmy. Jednym z elementów tego procesu jest ograniczenie zatrudnienia. W związku ze zwolnieniami pracowników powstaje szereg sytuacji, których kwalifikacja podatkowa budzi wątpliwości pracodawców.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip