Pytanie: Czy wydatek na spotkanie integracyjne pracowników, osób zatrudnionych na B2B oraz kontrahentów stanowi koszt uzyskania przychodu i można odliczyć VAT naliczony?
W Polsce już około 2,5 mln ludzi prowadzi własne działalności gospodarcze. Wielu z nich to jednoosobowe firmy świadczące usługi w ramach B2B. Czym jest ta forma umowy i kiedy opłaca się przejść na taką formę zatrudnienia?
Pracodawca zastanawia sięnad przejściem z pracowników na umowę B2B (samozatrudnienie). Musi im przedstawić, jak to będzie wyglądało pod względem kosztów dla nich. Przykładowo pracownik zarabia netto 9.000 zł na rękę (netto). Opłaca za niego pełne składki ZUS. Czy jeżeli zaproponuj mu B2B i da mu pełną kwotę, ta jaka teraz jest brutto, jak będą wyglądały jego koszty, jeżeli nigdy nie prowadził działalności i jeżeli przykładowo prowadził i ją zawiesił kilka miesięcy temu? Ile otrzyma wynagrodzenia chorobowego – zasiłku, jeżeli w tym czasie zachoruje, w czasie B2B? Jak to wygląda w porównaniu z umową o pracę?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip