Pytanie:
W 2021 r. została rozwiązana umowa o pracę i nasz pracownik odszedł na emeryturę. W związku z trudną sytuacją finansową przedsiębiorstwa, nie zostały mu wypłacone ekwiwalent urlopowy i odprawa emerytalna. W 2022 r. został na mocy uchwały powołany, nie podlega Kodeksowi pracy, a od wynagrodzenia nie są naliczane składki ubezpieczenia społecznego. Chcielibyśmy wypłacić mu zaległe świadczenia i porozumieliśmy się, iż nie będzie roszczenia odsetkowego. Sporządzenie list płac i wypłata sprawią naliczenie składek ZUS. Co to spowoduje dla pracownika i dla przedsiębiorstwa i czy trzeba będzie zrobić jakieś korekty?
Pozostało jeszcze 55% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Jakub Pioterek
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalista w zakresie zagadnień związanych z ubezpieczeniami społecznymi.Od kilku lat związany z administracją publiczną.